Weinig online maar toch weer flinke upgrade's gemaakt

Gestart door thepioneer, december 26, 2011, 16:49:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: pameijer op januari 20, 2012, 09:14:14
Citaat van: thepioneer op januari 19, 2012, 23:20:31
Erg jammer want had er graag een mooi nieuw apparaat bij gehad. Maar hoe mooi hij ook lijkt het moet wel iets toevoegen.

Dit is eigenlijk best wel een typische opmerking  :-o  Upgraditis?

Een conclusie kan zijn dat jouw CD-speler niet de beperkende factor is in je systeem. Je zou 's een schatkistje met toversteentjes aan je speakerkabel kunnen bevestigen?  :schater:

Hij heeft geen CD speler. De media core is een audiostreamer met HD en Dac van Meridian.

Citaat van: Zoldar op januari 20, 2012, 12:53:44
Luister eens naar een Metrum Octave DAC. Absoluut een aanrader. Vooral de bass is lekker kernachtig.

Denk, puur gezien de prijs van de media core, dat hij geen winst gaat halen met een Octave Dac.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


thepioneer

De media core is gewoon een bijzonder goed gebouwde streamer. Hij geeft zoveel detail, en hij speelt met zoveel rust, gewoon genieten geblazen.

Gisteren heb ik een meridian g57 eindversterker gehaald. Dit is een 2 kanaals versterker die stabiel is tot onder de 2 ohm. 2x200watt.

De versterker wou ik graag hebben om optisch een strak geheel te creeeren. Dat is zeker wel gelukt, alleen is het zo dat als de versterker 2 kanalen aan stuurt hij toch minder presteerd als de vincent monoblokken. Dan merk je echt duidelijk dat de vincent meer power heeft. Nu heb ik een 1 kanaals vergelijk gedaan met een vincent eindbak en de meridian gebrugd. Nou dan is de meridian echt wel in het voordeel hoor  HB Maar goed dat mag ook met 680 watt op 8ohm.

Het is dat ik graag een complete meridian set wil maken maar anders had ik de vincent's mooi laten staan. Zeker aangezien het prijsverschil. Een meridian g57 kost meer als een set vincent monoblokken, en van de meridian ben je dus 2 nodig om het niveau te halen van de vincent. Met 2 g57 ga je over de kwaliteit heen van de vincent maar goed kost ook meer als het dubbele.

Ik ga nog even een tijdje luisteren voordat de vincent's de verkoop in gaan. Het zijn toch zulke mooie versterkers met giga veel vermogen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550