Marantz 4140

Gestart door HAL9000, januari 15, 2012, 19:47:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een  marantz 4140  Quadro  versterker op de tafel,  deze komt uit 1974. Zou een lichte  brom in zitten, en  een kanaal speelt minder mee, Ik hoorde ook een ruis bij uitzetten bij links.    Heb alle  elko's  vervangen en wat transistoren.  Nieuw  perkament.

alles  oud.


voeding oud.

Voeding vervangen, en  condensatoren vervangen om de brom te verwijderen.

Dimension versterker.

Gereviseerd.

eindversterker oud.

Rechts

Links

Onderkant


Voorversterkers  oud


gereviseerd


Phono versterker


beschadiging bij de achterkant.

Heb ik wel vervangen, alleen geen foto van.

onderdelen.










Leuke versterker maar wel oud,  heeft best  wat onderhoud nodig.
En bij deze zijn de eindversterkers  goed, Ik ken  exemplaren waar de eindversterkers  bij stereo 2x70watt  niet  stabiel zijn. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Don Logan

Ik zie bijna nooit dat je weerstanden vervangt maar bijna alleen elco"s en transistors.Kunnen die de tand des tijds beter doorstaan?

HAL9000

Citaat van: Don Logan op januari 15, 2012, 21:54:30
Ik zie bijna nooit dat je weerstanden vervangt maar bijna alleen elco"s en transistors.Kunnen die de tand des tijds beter doorstaan?

Meeste weerstanden bij  marantz  zijn met  gouden  ring 3 tot 5%  Zilvere  ringen hebben al meer verloop 10%.
De kleine koolstof  versies  worden normaliter niet  warm, deze slijten ook eigenlijk niet. Echter weerstanden waar een hoop stroom doorheen gaat  en zwart geblakerd zijn of  gescheurd/verkleurd die  worden uiteraard  vervangen.

Je kan erg makkelijk zien als  weerstanden niet goed zijn.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

andriessen

Welke condensatoren gebruik jij bij een revisie ? Panasonic FM ?

HAL9000

Citaat van: andriessen op januari 16, 2012, 10:36:07
Welke condensatoren gebruik jij bij een revisie ? Panasonic FM ?

Ik heb daar wel aan paar van liggen, maar FC komt  overeen met de meeste  specs.
FM word  vaker gebruikt in computer apparatuur.  FC NHG  is méér dan genoeg voor  audio.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!