Ik heb inmiddels al wat meer gelezen op internet en ben er wel een beetje uit. Maar wil voor mezelf toch even bevestiging, aangezien hier een hoop mensen bezig zijn met digitale signalen.
Nu wil ik voor mijzelf de volgende punten bevestigd hebben, en hierover wat vragen stellen.
Met een Arcam rDAC of MF V-DACII of met wat voor dac's nogmeer kan ik het volgende:
1) Ik kan mijn laptop via usb aansluiten en de dac fungeert dan als externe geluidskaart van een "hoger" nivo.
2) Ik kan mijn TV met toslink via de dac aansluiten zodat ik het digitale geluid signaal van TV en Radio van mijn provider over mijn stereo kan horen.
Eventueel zou ik nog een externe bron aan de coax ingang kunnen hangen om daar geluid uit te porren. bijv. een CD speler oid.
Ik heb een vraag aangaande de kwaliteit van deze DAC's (Even volledig los gezien van de felixibiliteit)
Ik heb zelf namelijk een Reloop en een Native Instruments externe geluidskaart t.b.v. wat DJ spul.
In hoeverre overtreft een zo'n DAC het geluid van deze kaarten. Klankmatig vind ik de Native Instruments namelijk erg goed. Maar ik moet toegeven dat ik deze nooit heb beoordeeld op HI-FI capaciteiten.
Jullie input is zeer gewenst alsook de redenen waarom je voor een bepaalde DAC hebt gekozen.