Marantz model 170dc

Gestart door SB_Marantz, juli 01, 2011, 22:31:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Een model 170 uit 1977 gescoort.
Wederom een leuk project, temeer dat het ding nog compleet origineel is.  ;D





Lekker stoffig.








Driverboard linker kanaal ''voor.''









Driverboard linker kanaal ''NA.''










Protectie / Vu meter board.












Het rechter driverboard:







Afgeregeld en getest op vol vermogen.







Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Deze had / heb jezelf toch ook
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

Mooi ding!

Gaat deze in de verkoop?

Heb eventueel wel interesse.

SB_Marantz

De kans dat ik deze weg doe is niet zo groot maar je mag me altijd een bod doen middels een PM.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik zou ook de malafide Hitachi transistoren verwijderen. Differentieel en stuur gedeelte voor de  ingestelde bias.
Deze hebben allemaal oxidatie, Zitten ook in akai apparatuur.  Het zou zonde zijn als ineens de boel scheef trekt en doorbrand omdat een of twee transistoren het begeven.

Reviseren betekend niet alleen print bindingen en elko's,  Maar ook andere onderdelen die door de jaren heen aangetast of versleten zijn te verwijderen.   :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Er was geen oxidatie te bespeuren anders had ik die wel vervangen.
Bovendien kan een transistor welke geen geoxideerde pootjes heeft ook HFe verliezen.

Deze versterker heeft een dag aan de monitor met 2 multimeters gehangen voor offset en bias.
Werkt perfect en is 100% stabiel.

@ JRM: deze versterker gaat niet verkocht worden.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Jammer, maar veel plezier met deze mooie Marantz!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm


HAL9000

CiteerEr was geen oxidatie te bespeuren anders had ik die wel vervangen.
Bovendien kan een transistor welke geen geoxideerde pootjes heeft ook HFe verliezen.

Zoals  de bovengenoemde  Hitachi's waar deze eindversterker, tevens hele de serie mee vol zit.  shutup  :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!