Ervaringen met de SA-14S1

Gestart door Onomatopee, juli 18, 2016, 14:14:48

Vorige topic - Volgende topic

xander32

On topic; noch steekhoudende argumenten voor, noch tegen het nut van inspelen zie ik voorbij komen. Enkel een welles nietes discussie waarbij de bewijslast steevast bij de ander wordt neergelegd...

Rob46

Citaat van: Onomatopee op juli 18, 2016, 14:14:48
Hallo allen,

ik post hier voor het eerst, dus heb een beetje mededogen met mij.

Mijn audio harde waren staan hieronder opgesomd.
Mijn Marantz SA-14 Ver.2 (zelf in 2005 geïmporteerd uit HK) doet het nog prima, maar is natuurlijk zo'n 11 jaar oud.

Dus ik kijk verlekkerd naar de SA-14S1, vanwege de mooie Burr-Brown DAC en het feit dat de DAC ook andere bronnen aankan.
Ik heb zo'n beetje alle (voor mij) leesbare reviews van de SA-14S1 gelezen... maar tot mijn verbazing zijn er nauwelijks gebruikers ervaringen op dit forum. (Racoon negatief: het "ambilight" doet het niet. En Sjettepet vindt het een 'heel aangename DAC'.)

Mijn vraag is dus:

• zijn er forumleden die een SA-14S1 (LE) hebben,
  • wat zijn hun ervaringen,
  • en wat voor (SA)CD speler hadden ze daarvoor?

En hier is het allemaal mee begonnen......😉 Ik denk dat Xander gelijk heeft, de SA(CD) spelers worden minder verkocht, komen steeds vaker thuis in de doos op zolder te staan en op Marktplaats worden fraaie spelers bijna nieuw voor minder dan 500 euries aangeboden. Luisterervaringen over deze spelers worden steeds zeldzamer. Mijn ervaringen uit het korte verleden is dat ik SACD in het algemeen altijd erg mooi vond klinken.......hoewel mooie opnames, niet SACD zijnde, hier niet minder in zijn.....

Nu moet ik bekennen dat ik, na enige tijd mij met streamen bezig te hebben gehouden (en nog steeds actueel is), het cd'tje wel weer eens door mijn handen glipt. Toch leuk, doosje open, cd'tje er uit, lade van speler open en luisteren maar. Omslachtig? Ik weet het niet. Streamen een rage die afneemt of zal gaan nemen? Een cd speler aanschaffen of weer uit de doos halen? Zeg het maar....enfin een andere topic is hier voor nodig.

Zep

Citaat van: Rob46 op juli 25, 2016, 10:43:51
Nu moet ik bekennen dat ik, na enige tijd mij met streamen bezig te hebben gehouden (en nog steeds actueel is), het cd'tje wel weer eens door mijn handen glipt. Toch leuk, doosje open, cd'tje er uit, lade van speler open en luisteren maar. Omslachtig? Ik weet het niet. Streamen een rage die afneemt of zal gaan nemen? Een cd speler aanschaffen of weer uit de doos halen? Zeg het maar....enfin een andere topic is hier voor nodig.

Hoe zit het eigenlijk met de verkrijgbaarheid van SACD schijfjes? Me nooit echt in verdiept maar als ik zoek dan zijn er niet veel te vinden toch? Ben benieuwd of ze ook geproduceerd blijven worden.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citaat van: xander32 op juli 25, 2016, 09:50:11
On topic; noch steekhoudende argumenten voor, noch tegen het nut van inspelen zie ik voorbij komen. Enkel een welles nietes discussie waarbij de bewijslast steevast bij de ander wordt neergelegd...
Een CD speler bestaat uit draaiende en bewegende delen ,zou een tandwieltje of snaartje ingelopen moeten worden dan merk je dat meteen ,want of de lade gaat niet open ,of de CD gaat niet draaien .
Verder zit er een printplaat(en) in met ic's en condensatoren ,dat laatste heeft een tijdje nodig om te laden ,echter gezien de capaciteit duurt dat millisecondes.
Het komt er op neer dat wanneer je de nieuwe speler aansluit en vervolgens aan zet dat hij direct 100% operationeel is .

Zelf heb ik een Brax ipc gehad ,dat duurde wat langer ,zeg maar 3 seconden eer dat hij volledig geladen was ,maar zulke c's   vind je niet in een CD speler .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Zep op juli 25, 2016, 10:54:27
Hoe zit het eigenlijk met de verkrijgbaarheid van SACD schijfjes? Me nooit echt in verdiept maar als ik zoek dan zijn er niet veel te vinden toch? Ben benieuwd of ze ook geproduceerd blijven worden.
In tegenstelling tot vinyl, ook een niche markt, word er nog maar weinig meer nieuw op sacd uitgegeven. Ik denk echter wel dat het format zal blijven bestaan, maar streamen heeft de toekomst. Koop mijn sacd's vrijwel uitsluitend 2de hands met de kanttekening dat ik meestal vinyl koop.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Onomatopee

De 'platenboer' op de hoek heeft er soms wel wat, maar het is beter om je tot Internet te wenden

Marktplaats is de eerste bron.
eBay kan natuurlijk ook.

Northend in Haarlem heeft ook een aardige collectie.

In Duitsland is JPC een goede.

En als je voor Japanse persingen gaat, dan is Eastwind (in de USA) goed, maar duur.
Wellicht kan je beter bij de bron: CDJapan kopen.
Marantz SACD Player SA-14S1 LE | Marantz NA7004 | RUconnected interlinks | PrimaLuna ProLogue Three voorversterker | PiedPiper actieve boxen

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Onomatopee

Citaat van: lo op juli 26, 2016, 16:47:42
Bol.com

SACD als zoekterm brengt 154 pagina's met CD's
En voor slechts € 116,99 halen ze persoonlijk de Japanse persing van Hotel California  voor je op.   :yes:
Marantz SACD Player SA-14S1 LE | Marantz NA7004 | RUconnected interlinks | PrimaLuna ProLogue Three voorversterker | PiedPiper actieve boxen

Zep

Klinkt heel goed SACD maar helaas toch te weinig keuze wat mijn muzieksmaak betreft, zo heeft die Blu-ray High Fidelity Pure Audio ook niet voldoende doorgezet...te weinig vraag vermoed ik  nopompom
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Gouden Kabeltjes

Heb sinds ca 1 jaar een SA14. Super tevreden. Eerste SACD speler waar ik het verschil tussen SACD en CD zo duidelijk hoor. De DAC is mooi maar vooral in combinatie met SACD een schot in de roos. Met andere bronnen is mijn losse externe DAC beter.
Vermoed wel dat dit mijn laatste cd speler zal zijn. Speel nu veel hi-res vanaf computer via Chord DAC - Aurender streamer is gepland.
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria