De set van Sparky

Gestart door Sparky, augustus 07, 2011, 17:07:33

Vorige topic - Volgende topic

Whisper.nl

Ik heb de originele LP nog op zolder staan. ?

De cd ook aangeschaft. die valt me tegen.

Jeugd sentiment denk ik. ?

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Sparky

Citaat van: Whisper.nl op augustus 17, 2011, 22:38:15

Groet Whisper
Als ik de originele versie van Tubular Bells beluister is het ook altijd vanaf vinyl. Is bij mij waarschijnlijk ook een gevolg van jeugdsentiment (wat klinkt dat oud  :wink:). Wanneer ik een betere versie van Tubular Bells wil luisteren dan doe ik de 2003-cd in de speler.

lo

Heb ik ook nog ergens als CD, goeie tip, als mijn set weer terug staat weer eens beluisteren.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sparky

Citaat van: lo op augustus 20, 2011, 21:00:20
Heb ik ook nog ergens als CD, goeie tip, als mijn set weer terug staat weer eens beluisteren.

Ik kan me voorstellen dat je heel erg graag weer eens een cd (welke dan ook) op je set wilt horen  :yes:

Sparky

Wat "audio" belevenissen:
Een paar maanden geleden kreeg ik voor een hele mooie prijs een SM-11S1 in goudkleur aangeboden. Dit leek (lijkt) mij wel wat. Forumlid Joep heeft enige tijd geleden in zijn set-beschrijving geschreven dat hij ook met een combinatie PM-11 en SM-11 heeft gewerkt, dus heb ik bij hem geïnformeerd naar zijn ervaringen. Ondertussen was ik begonnen met experimenteren met een tweede versterker erbij als eindversterker. Hiervoor heb ik de versterker gebruikt die ik in mijn hobbykamer set heb staan, de Sony TA-FA7ES. Na wat spelen met de volume instelling op de Sony heb ik deze op de pre-out van de PM-11 aangesloten.

De luidsprekers vervolgens bi-amped aangesloten: midden/hoog vanaf de PM-11 en laag vanaf de Sony. Ondanks dat de PM-11 een betere versterker is,, was er verschil te horen. Bij de eerste cd die ik speelde hoorde ik in de eerste 10 seconden iets dat ik nog niet eerder had gehoord! Zo waren er meer verschillen, maar de setup was niet geschikt om definitief naar te luisteren. Vanwege het kwaliteitsverschil van de versterkers werd het overgangsgebied van laag naar mid/laag erg hard. Maar het gaf mij wel een idee wat mogelijk was.

Zoals genoemd had ik ook bij Joep geïnformeerd. Joep heeft mij zijn ervaringen gemaild en ook verteld dat ik om een echte sprong voorwaarts te maken de PM-11 beter kon vervangen door de SC-11S1. Hij wist er ook één te koop (helaas zilverkleurig).  De audiowinkel kon niet aan een goudkleurige SC-11 komen, maar kon wel een SC-7S1 leveren. Het nadeel van deze combinatie was voor mij het prijskaartje. Hierdoor kwam ik wel in gesprek met een techneut van de winkel. Hij vroeg wat ik wilde bereiken en adviseerde mij eens te gaan experimenteren met verschillende interlinks en ook eens een betere XLR-interlink te proberen (met Accuphase hadden zij hier positieve ervaringen mee). Ik heb vervolgens een aantal RCA en XLR interlinks meegekregen van diverse merken en prijzen. Uiteindelijk kwamen we uit op de Audio Note interlink AN-Vx.

Het vervangen van de interlink heeft mij inderdaad gebracht wat ik hoopte te bereiken met de SM-11S1 erbij als eindversterker voor het laag. Veel meer detail in stemmen en instrumenten. Zo zijn songteksten die eerder moeilijk te volgen waren zijn nu gewoon goed te volgen! Een ander resultaat van de nieuwe interlink is, dat ik mijn luidsprekers nu single-wired op de PM-11 heb aangesloten. Bi-wired gaf te veel bas! De kabel doet dus in mijn ervaring er veel. Maar ook de ondersteuning en vakkennis van de mensen in een audio speciaalzaak!

joep

Citaat van: Sparky op augustus 20, 2011, 19:30:54

Groet Whisper
Als ik de originele versie van Tubular Bells beluister is het ook altijd vanaf vinyl. Is bij mij waarschijnlijk ook een gevolg van jeugdsentiment (wat klinkt dat oud  :wink:). Wanneer ik een betere versie van Tubular Bells wil luisteren dan doe ik de 2003-cd in de speler.

We worden zijn oud.

Whisper.nl

Citaat van: joep op oktober 16, 2011, 17:39:50
Citaat van: Sparky op augustus 20, 2011, 19:30:54

Groet Whisper

We worden zijn oud.

Maar genieten er nog met volle teugen van  HB

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet