Receivers & power

Gestart door WimPeu, juli 08, 2011, 09:51:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Perfect_audio

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 14:17:19
Mooi heb ik nog even spaar en probeer tijd. Dat het een top Integra gaat worden staat voor mij al bijna vast.

Wat worden de verschillen van de .3 modellen tov de .2 modellen?

O.a. Spottify en meer van dat. De details moeten nog komen. Reken er maar op dat'ie boordevol zit.
Overigens komt de versterker DTR-80.3 pas in november......
Zodra ik meer info heb zal ik het laten weten.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

Citaat van: Perfect_audio op juli 09, 2011, 14:18:59

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 18:07:22een tekortkoming van ADSY vind ik, is dat het naast de berekening v/e actief filter
voor de omgevormde backs enkel laag zou moeten uitsturen & het mid/hoog zonder laag

Ik denk niet dat ik die zin begrijp.
ADSY = Audyssey ?
omgevormde backs = ?


ADSY = Audyssey ?  :yes: schrijft makkelijker..  :-D

Citeeromgevormde backs = ?

met horizontale bi-amp vanaf de avr worden de back kanalen full range fronts

CiteerWat is er mis met horzontale bi-amp?

dit was in repliek op wim's vraag naar efficiëntie
vind het jammer dat bij het inmeten van ADSY, hij bvb niet de mains & omgevormde backs apart inmeet
in principe zou het hoog/mid & laag dan veel efficiënter aangestuurd kunnen worden

beperking v/d techniek zeg maar, mss eens een patent op aanvragen..  :-D
icm met de juiste speakers ben ik verder wel te vinden voor bi-amp, klinkt gewoon goed..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: Perfect_audio op juli 09, 2011, 14:30:44
Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 14:17:19
Mooi heb ik nog even spaar en probeer tijd. Dat het een top Integra gaat worden staat voor mij al bijna vast.

Wat worden de verschillen van de .3 modellen tov de .2 modellen?

O.a. Spottify en meer van dat. De details moeten nog komen. Reken er maar op dat'ie boordevol zit.
Overigens komt de versterker DTR-80.3 pas in november......
Zodra ik meer info heb zal ik het laten weten.

Ron

Mooi. Begin maar gelijk met sparen. Kan een mooi Sinterklaas worden dit jaar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: Perfect_audio op juli 09, 2011, 14:18:59
Audyssey pakt het hele spectrum aan (20-20k) om alle luidsprekers met elkaar in harmonie te brengen.
Voor zover ik dat heb beluisterd, en dat is al op veel (uiteenlopende) plaatsen, is dat een goede zaak.

Bij een juiste afstelling hoor je geen luidsprekers meer, maar muziek. M.a.w. je kunt de luidsprekers niet meer aanwijzen.

Ron

:yes:

gaat het tenslotte ook om.. de techniek/set achterlaten & gewoon genieten van muziek..  pompom

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op juli 09, 2011, 13:25:16
Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 12:20:52
Afstellen is iid een kunst op zich..
Ja!!

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 12:20:52Alhoewel Audyssey dat eigenlijk voor janmetdepet mogelijk moet maken.
Ja, maar........
Bij het inmeten met Audyssey moet je wel precies doen wat in de gebruiksaanwijzing staat. Dat geeft meteen al twee problemen:
1- de gebruiksaanwijzing wordt pas geraadpleegd als laatste redmiddel;
2- velen nemen niet de tijd of denken het beter te weten.
En verder zijn er diverse uitvoeringen van Audyssey zodat Audyssey =ongelijk aan Audyssey.

Zoals stadium III als schreef, ga eens luisteren (bij hem of bij mij, en binnenkort bij vlaermoes) en ervaar hoe een juist afgestelde Audyssey Pro klinkt. Dan pas wéét je wat mogelijk is.

ron

punt 1 en 2  :yes:

RTFM = read the f u c k i n g manual
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

@ Ron, Bedankt voor je zeer heldere uitleg ,helaas beschikt mijn 1007 niet over de meest uitgebreide dsp mbt audyssey maar ik voel wel de potentie van het hele verhaal .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)