Luidspreker set max. 500€

Gestart door Rekal, maart 12, 2011, 21:12:54

Vorige topic - Volgende topic

audiof. zonder budget

Citaat van: Cornelis1921 op april 08, 2011, 03:58:12
:yes: Ja, Klipsch, daar dacht ik ook achteraf aan: hoog rendement gepaard aan hoge mate van zuiverheid - 'ouderwets' blazen op zijn Amerikaans! Ken Klipsch van een café in Leiden, Huis de Bijlen: steengoede reputatie, stukken beter dan JBL, dat meer een 'merk' (brand) geworden is, net zoals bijv. Lenco. Klipsch is nog ouderwets Amerikaans familiegebeuren.  Gr. Cor.

In het verleden heeft Klipsch nauw samengewerkt met James B. Lansing (hee popperlepee, waar komt de AFKORTING JBL vandaan??) tal van ideeen en benaderingen hebben beide mannen, zijn uit dezelfde era en werkgebied, met elkaar doorgesproken en theorien bij elkaar getoetst en hebben een aantal ontwikkelingen parallel gehad.

Klipsch heeft zich gelukkig altijd uit de "klauwen"van het hebberige Harman industries weten te houden en zelfs, tot nu toe, hun zelfstandigheid weten te behouden. Fijn voor ons dat een dergelijke "Maverick" bestaat en waarschijnlijk ook nog wel zal blijven bestaan. Inmiddels heeft het merk een bijzondere historie opgebouwd en is nog steeds heel actief in het ontwikkelen van nieuwe ideeen en toepassing van bijzondere materialen.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Mexicaanse Hond

Ik geloof dat de topicstarter zijn belangstelling een beetje verloren is. Het zou, net als Cor bij een ander topic zei, leuk zijn als iemand die een vraag stelt ook even laat horen wat het uiteindelijk gaat worden of geworden is.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

jrm

mars

Citaat van: Cornelis1921 op april 08, 2011, 03:58:12
:yes: Ja, Klipsch, daar dacht ik ook achteraf aan: hoog rendement gepaard aan hoge mate van zuiverheid - 'ouderwets' blazen op zijn Amerikaans! Ken Klipsch van een café in Leiden, Huis de Bijlen: steengoede reputatie, stukken beter dan JBL, dat meer een 'merk' (brand) geworden is, net zoals bijv. Lenco. Klipsch is nog ouderwets Amerikaans familiegebeuren.  Gr. Cor.

Oi ,

Ik heb op de oude haag weg gewoond ( dus vlak bij de morsport en dus vlak bij huis de beilen) , maar volgens mij draaide ze daar met sonus faber als weergevers.   ( maar is wel een tijd terug hoor)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Cornelis1921

stupid Mars, waren dat toen al die licht bruine verhuisboxen, die meerwegjoekels? Iemand vertelde mij dat dat Klipsch-luidsprekers waren. Iemand die overigens niets met de het Huis de Bijlen uit had te staan, behalve dat hij een terloopse gast was en achteraf een pathologische leugenaar. Dus jij kan wel eens gelijk hebben. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

:yes: Misschien een, late, tip voor de topic-starter: de KEF Q300, kosten in de UK zo rond de 450 Pond p.p..  In BBCmusicmagazine: *****. www.kef.com
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *