Tips'n Tricks aanschaf/onderhoud 104+1070+1150 en 6100

Gestart door Marvius, augustus 22, 2012, 13:47:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvius

zijn die zo beroerd dan...volgens de recenties waren ze wel redelijk goed en en ben er ook niet ontevreden over.
ik kan natuurlijk van alles anders halen, maar wellicht dat er een tip is om de huidige opstelling te verbeteren ipv van vervangen...
104, 1070, 6100 Wharfedale 10.5

JohnWx

Citaat van: Marvius op augustus 22, 2012, 20:54:31
zijn die zo beroerd dan...volgens de recenties waren ze wel redelijk goed en en ben er ook niet ontevreden over.
ik kan natuurlijk van alles anders halen, maar wellicht dat er een tip is om de huidige opstelling te verbeteren ipv van vervangen...

Meeste winst haal je uit andere speakers en akoestiek en schuiven maar als je tevreden bent is het toch goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvius

ok thnx voor de tip. ga er mee aan de gang.

extra eindversterker weinig nut?
104, 1070, 6100 Wharfedale 10.5

pietjepc

#20
Ben je niet tevreden met het huidige geluid? De platenspeler komt morgen. Die zou ik eerst eens even voorzien van een nieuw riempje, misschien even laten nakijken, en gaan met die banaan. Daarna kun je wel eens even zien of je iets mist in het geluid en de boel eventueel upgraden (gaat hoogstwaarschijnlijk toch wel gebeuren :-D)
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marvin

Ik bedoel ook niet dat je slechte luidsprekers hebt hoor, kan ik geen oordeel over vellen aangezien ik ze nog nooit gehoord heb.
Maar de meeste winst valt te halen met andere luidsprekers, andere opstelling en akoestische aanpassingen. (Kan natuurlijk ook in de vorm van DSP).
Als er al verschillen bemerkt worden in versterkers dan is het te verwaarlozen tov een luidspreker upgrade.

JohnWx

#22
Citaat van: Marvius op augustus 22, 2012, 21:22:41
ok thnx voor de tip. ga er mee aan de gang.

extra eindversterker weinig nut?

Weinig nut maar als je het hebt probeer het gewoon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvius

Thnx allen voor de tips!! Ga ermee aan de slag. Om te binnen alles maar een opfrisbeurtje en revisie geven. Houd jullie op de hoogte....
104, 1070, 6100 Wharfedale 10.5