Tannoy supertweeters op MP

Gestart door Frits, januari 24, 2015, 15:07:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Citaat van: xander32 op januari 29, 2015, 06:56:20
Hoe bepaalt men dat? Is dat enkel meettechnisch of ook gehoormatig?
Beide, meten in alle opzichten erg mooi.
Vervorming, waterval, rendement, impuls, linearateit.
Gehoormatig vindt ik ze echt top, spelen heel gemakkelijk, zitten na mijn gevoel tussen een soft dome en hard dome in, echt top.


Citaat van: TurboMarco op januari 30, 2015, 21:58:09
:yes:
Heb je ze weleens in verschillende speakers gehoord?

Ik heb ze in meerdere sets gehoord.
Heel veel zelfbouwers die ze gebruiken zweren erbij.
Dat zijn zelfbouwers die al heel wat gehoord en gebouwd hebben.

bas focal marantz

Ik wil niet suggereren dat andere tweeters slecht zijn, of dat de verschillen enorm zijn.
Ook andere tweeters kunnen heel goed klinken.

xander32

Helder hoor :yes:. Uit jouw bovenstaande reactie blijkt ook wel dat jij weet waar je het over hebt.

Citaat van: bas focal marantz op januari 31, 2015, 01:14:56
Ik wil niet suggereren dat andere tweeters slecht zijn, of dat de verschillen enorm zijn.
Ook andere tweeters kunnen heel goed klinken.

Frits Denon

Moet zeggen dat mijn eerste ervaringen met de Tweety van Hepta erg goed zijn. Even wat gespeeld met de locatie, het advies was ze qua plek wat meer naar binnen en eventueel hoger te  plaatsen. Ze geven bij mij precies de aanvulling die ik zocht. Ben er erg blij mee. hello

Verder is de service van Hepta uitstekend, ze (Cris) reageren snel en uitvoerig op mail en leveren ook snel en netjes. notworthy

Wil t.z.t. toch eens in Zaandam gaan kijken, lijkt me erg leuk en waarschijnlijk ook leerzaam. :kwijl:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

Is een leuke werkplaats om eens een rondje te lopen.

TurboMarco

Ik zit mij net te bedenken dat ik nog een setje Fostex ribbon tweeters over heb , wellicht is het een idee om deze ook eens als super tweeter in te zetten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ik zeg doen; dan kan ook jij eindelijk mee gaan praten over meer lucht en meer zwart ...


:angel:

Citaat van: TurboMarco op februari 01, 2015, 19:44:51
Ik zit mij net te bedenken dat ik nog een setje Fostex ribbon tweeters over heb , wellicht is het een idee om deze ook eens als super tweeter in te zetten .

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

audiof. zonder budget

De supertweeters zijn er al een flink aantal jaren en ik heb de ST100  (maar ook de genoemde tweety) zelf gehad. Ik was er toen helemaal lyrisch over maar ze zijn op een gegeven moment ook weer verdwenen.. half jaren 80 ben ik er mee gestopt omdat ik toen vond dat ribbon-tweeters "the way to go"waren.... en van de ribbon's ben ik overgegaan naar electrostaten....

Ik heb trouwens niet alleen met voornoemde supertweeters gespeeld maar ook met verchillende tweeters varierend van titanium, phenol,mylar silk-dome en noem maar op. Iedere tweeter hadden hun eigen voor- maar ook weer nadelen. Ik ben heel lang tevreden geweest met super tweeters (ring radiatoren) vanwege hun opbrengst (SPL bij 1W/1m) voor mijn thuis audio... maar heb ook vaak leuke resultaten geboekt gewoon met piezo's erbij te plaatsen (althans dat vond ik toen  shutup).

Met dit soort dingen moet je echt op jouw gevoel, jouw smaak, jouw beleving vertrouwen... en als het voor jou werkt.... dan is het goed. :yes: :yes:

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

#41
Heb zelf de Tannoy ST100's. En zoals hier al genoemd, als ik ze afdek gaat de ruimtelijkheid, en dan vooral de diepte, achteruit.
Ik heb ze op 18+kHz ingesteld, het effect is dus grotendeels supersoon.
Effect is het grootst met hires muziek, maar ook CD wint. Zal inderdaad niet aan de frequentie liggen, maar wel aan de transients.

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek