hifi keten opnieuw opnieuw aankopen

Gestart door thomas, januari 03, 2011, 20:52:42

Vorige topic - Volgende topic

thomas

Na een goeie 18 jaar begaf mijn super hifi keten van Pioneer het  .met pijn in het hart verlies ik echt een leuk speelgoedje waarbij ik echt toch veel plezier had.
Zelf ben ik al een tijdje opzoek naar een ander merk om volledig nieuw te starten.Graag had ik via het forum toch een paar leuke tips gehad van welke onderdelen ideaal zijn en julie advies..
zelf zou ik beginnen met de versterker  pm6003. denk dat dit een goeie keuze zou zijn kwa prijs kwaliteit en vermogen.

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

thomas

Mijn bedoeling is eigenlijk heel simpel wil gerust terug opnieuw beginnen en alle delen appart aankopen zodoende kan ik wat sparen en zo heb ik een degelijk installatie waar ik eigenlijk vele jaren of levenslang plezier kan hebben.denk dat dit snel een paar duizend euros zal bedragen.wil graag een versterker , cd speler en tuner + dock station voor mp3 aanschaffen , en een paar goeie geluidsprekers.

TurboMarco

Richt je als eerste op de luidsprekers ,vervolgens zoek je daar een passende versterker bij en als bron zou je een media-player kunnen overwegen  :-)

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

thomas

had ik ook al aan gedacht dacht van twee luidsprekers aan te schaffen van ongeveer 100watt , vindt eigenlijk de kleine luidsprekers van bose wel tof maar weet eigenlijk het vermogen niet mischien weet dit iemand heb ze al horen spelen..was wel de moeite mijn budget voor de luidsprekers bedraagd ongeveer 500 euro ..

Stadium III

Koop een paar leuke monitoren
Later een sub erbij en klaar ben je  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thomas

wat bedoel je met monitoren...zelf heb ik nog een degenlijk sub van yamaha waarvan ik wel blij ben. graag wil ik echt niet te groot gaan van vorm van de luidsprekers...

gerard

Citaat van: thomas op januari 05, 2011, 22:18:56
wat bedoel je met monitoren...zelf heb ik nog een degenlijk sub van yamaha waarvan ik wel blij ben. graag wil ik echt niet te groot gaan van vorm van de luidsprekers...

Bijvoorbeeld zoiets  :-)   (monitor audio RX1) 

http://www.snijders-hifi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=301&category_id=56&option=com_virtuemart&Itemid=100&vmcchk=1&Itemid=100
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

RP

Citaat van: thomas op januari 04, 2011, 14:56:08
Mijn bedoeling is eigenlijk heel simpel wil gerust terug opnieuw beginnen en alle delen appart aankopen zodoende kan ik wat sparen en zo heb ik een degelijk installatie waar ik eigenlijk vele jaren of levenslang plezier kan hebben.denk dat dit snel een paar duizend euros zal bedragen.wil graag een versterker , cd speler en tuner + dock station voor mp3 aanschaffen , en een paar goeie geluidsprekers.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

thomas

gerard

beschik jij over deze monitoren?

RP

Ik beschik over de Bronze bx 2 variant van 100 watt.
Mocht je vragen over deze speaker hebben dan hoor ik het wel.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

thomas

hoe zijn je bevindingen van deze boxen en kostprijs? en welke versterker gebruik je?

mvg thomas

mars

Citaat van: thomas op januari 05, 2011, 20:09:36
had ik ook al aan gedacht dacht van twee luidsprekers aan te schaffen van ongeveer 100watt , vindt eigenlijk de kleine luidsprekers van bose wel tof maar weet eigenlijk het vermogen niet mischien weet dit iemand heb ze al horen spelen..was wel de moeite mijn budget voor de luidsprekers bedraagd ongeveer 500 euro ..

oi,

Kijk er is veel leuks te koop voor 2channel , maar ''BOSE'' frusty puke :oops: shutup
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gerard

Citaat van: thomas op januari 06, 2011, 17:08:26
gerard

beschik jij over deze monitoren?

Nee.
Bij de aanschaf van m'n RS6 heb ik ook veel geluisterd naar de RS1 en was erg onder de indruk!!
Achteraf was de RS1 waarschijnlijk een betere keus geweest dan de RS6; de laatste is wel indrukwekkend maar lastiger te plaatsen in een harde akoestiek...
Dan is een monitor zoals een RS1 of RX1 (met eventueel een goed regelbare sub erbij) gemakkelijker in je woonkamer te installeren.

Als ik de onderste woofer loskoppel en alleen luister met het bovenste deel van m'n luidspreker (gelijk aan de RS1) klinkt het nog steeds erg volwassen :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

Ja Monitor audio RX serie zijn fijn en uitgebalanceerd klinkende speakers

en match ook goed met marantz  :yes:

CD speler  http://link.marktplaats.nl/403615271

Versterker http://link.marktplaats.nl/411490446   ( staan er 3 op marktplaats )