Citaat van: buijs1968 op januari 11, 2011, 20:38:45
Hallo Henk,
bedankt voor je reactie maar het probleem is nog niet opgelost... De cd geeft alleen geluid als de tv aan staat. Gaat de tv uit dan gaat ook de dvd uit, volgens mij moet ik de dvd met een optische kabel verbinden naar de versterker?
Je schrijft: De CD geeft alleen geluid als .., en daarna: Dan gaat ook de DVD uit...
Beetje verwarrend. Je schrijft ook niet of je gecontroleerd hebt of in de NR1501 de HDMI audio output op Off staat. Dat maakt het lastiger om een zinnig antwoord te geven.
Welnu:
Volgens mij zou -naast de HDMI aansluiting- geen extra optische aansluiting nodig hoeven zijn.
Als je een DVD afspeelt, heb je dan wel geluid over je NR1501?
Zonee: pas dan de system setup van je NR1501 aan (HDMI audio output = off)
Heb je nu wel DVD geluid via je NR1501 (of had je dat al).
Zo ja:
Doe een CD in je DVD-recorder. Druk op play, en kies op je NR1501 géén andere inputbron. Dus op bron DVD laten staan. (Of: voor het geval je DVD-recorder op een of andere stiekeme wijze een andere bron op je NR1501 weet te selecteren: selecteer de DVD-bron op je NR1501)
A. Nu wel CD geluid over NR1501, ook met TV uit -> opgelost (mijn eerdere reply niet goed gelezen?)
B. Nog steeds geen CD geluid over NR1501 -> dan weet ik het niet meer.
C. Nog steeds wel CD geluid over NR1501 met TV aan, niet met TV uit -> ook dan weet ik het niet meer.
Ik heb geen verdere tips meer, maar ben wel benieuwd of het nu / later wel werkt..