Marantz SR 6004 met Klipsch luidsprekers?

Gestart door FransH1968, december 04, 2010, 13:01:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FransH1968

Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik een item geplaatst met de vraag welke luidsprekers het beste passen bij de SR 5005. Nu ben ik een fase verder en heb de receiver gekocht........ en het is de SR6004 geworden. Wat een prachtig apparaat! Ik zag hem staan voor een zeer schappelijke prijs (€ 598,-) en kon er niet om heen.
Alleen ben ik op luidspreker-gebied er nog niet helemaal uit, temeer daar ik Klipsch luidsprekers heb gezien voor een mooie prijs. En, nu komt het, zwarte Klipsch luidsprekers die mijn vrouw ook mooi vindt! Niets zo veranderlijk als een vrouw (en dat zeg ik met veel liefde  :-)).
Het gaat om de Synergy F2 speakers. Heeft iemand hier al ervaring mee? Als ik de referenties lees dan zijn die allemaal laaiend enthousiast en de prijs is erg mooi (€ 199,- per stuk).
Vervolgens: ik wil een 5.0 set opbouwen, welke surround-  en front speakers passen hier mooi bij?
Tot slot: blijkbaar wil mijn vrouw dus toch wel 2 redelijk grote luidsprekers in de kamer hebben die ook zwart mogen zijn, als ze maar mooi zijn (referentie wat mooi is: Synergie F2 van Klipsch) en niet al te hoog (maximaal 1 meter). Iemand nog andere suggesties?
Er is weer veel mogelijk! En wat is dit toch leuk, een mooie set uitzoeken, luisteren, enz.

Bedankt weer!
Frans

Marantz 81

Frans  dat licht eraan wat je budget is ? en wat jij mooi vindt klinken en hoe groot je woonkamer is

heb zelf de F2 gehad op zich bieden die klipsch speakers wel veel waar voor hun geld ,maar je raakt er ook snel op uitgekeken ze geven echt VEEL geluidsdruk maar klinken dan ook rommelig in het laag hoge tonen zijn scherp en door het enorme laag fundament slipt het midden gebied dicht

wat voor muziek luister je ? en welke speakers heb je eventueel al beluisterd (merken) waarmee je bekend bent mooi vindt klinken

FransH1968

Ik moet zeggen dat ik nog een complete leek ben op hifi-gebied, ik heb momenteel een JVC-set staan met 5 luisprekers en een subwoofer. Op zich prima, maar ik wil nu wel eens wat beters. Het is vrij snel beter, de luidsprekers die ik heb zijn niet bepaald hi-end.
Ik heb bij mijn schoonvader B&W speakers gehoord (geen idee welke, niet hele dure volgens mij) en dat klonk goed. Daarnaast heb ik KEF-boxen gehad, van die ei-vormige. Dat klonk ook al lekker, al kan het volgens mij wel nog beter.
Qua muziek is mijn smaak heel breed, varierend van Bruce Springsteen, via Andrea Bocelli, naar Suzanne Vega, weer terug naar Pink Floyd, The Rolling Stones, Nirvana om weer om te draaien en richting The Alan Parson's Project (Turn of a Friendly Card, één van de beste cd's ooit), Sade naar Everything But The Girl (Eden, mijn eerste lp ooit). Daarnaast sta ik erg open voor andere muzieksoorten die ik steeds meer ga waarderen, zoals Jazz en ook klassieke muziek.
Om het nog makkelijker te maken mag ik ook graag een goede film zien, Star Wars en Lord of the Rings zijn ware spektakelstukken voor een surround-set.
Ik woon in een huis met dikke muren, een kelder en behoorlijk wat speling tussen de muren. Ik mag graag af en toe de muziek of film wat harder zetten, maar ook als alles wat minder hard staat moet het wel goed klinken.
Lastig ben ik he? Film en muziek moeten goed klinken, zowel hard als zacht in een brede varieteit van muziek-soorten.

Stadium III

Tja ga naar een winkel en ga een zaterdag eens luisteren

Kom dan terug de speakers die wel en niet bevallen en de eigenshappen ervan

Dan kunnen we eens mee gaan zoeken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

denk dat we hier een forumlid hebben die draait met klipsch op een sr5004..

CiteerLastig ben ik he? Film en muziek moeten goed klinken, zowel hard als zacht in een brede varieteit van muziek-soorten

vooral ook eens het budget gaan bepalen, voor weinig geld heb je tegenwoordig al veel speakers
maar als het ook op volume nog goed moet klinken.. :|
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

MauriceV

Mooie Reciever heb je gekocht, wat je kan doen smaken qua geluid verschillen enorm per persoon en elke speaker klinkt weer anders.
Ik weet niet waar je de reciever hebt gekocht, maar elke goede audio zaak heeft een luisterruimte en daar kan je verschillende speakers luisteren.
RAF in Amsterdam heeft bijvoorbeeld een paar van die ruimte,s waar je rustig kunt luisteren die sr 6004 zal er vast ook wel staan.

Xplod

Nou ja ... ik heb al een héle tijd Klipsch RF-7 speakers aan mijn SR5004 hangen ... het net iets lichtere broertje van de SR6004 en mij hoor je dus echt niet klagen hoor maarja ... de reference serie van Klipsch is alweer andere koek dan de Synergy reeks.

:wink:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Marantz 81

Die RF7 kun je idd totaal niet verglijken met die F2 das een disco speaker  shutup

wat de anderen zeggen gewoon lekker gaan luisteren bij een hifi zaak ,neem je eigen cd,s mee  byebye