Marantz NA 7004

Gestart door cantodea, juni 03, 2013, 15:25:59

Vorige topic - Volgende topic

cantodea

Hey,

Dit is mijn eerste post op het forum. Ik verwacht volgende woendag mijn nieuwe PM 15 S2, maar mijn dealer heeft ook nog een nieuwe Marantz NA 7004 staan voor maar 489€. Ik heb hieromtrent twee vragen.
1: zal de marantz netwerkspeler het beter doen dan mijn squeezebox/cambridge dacmagic combinatie?
2: en misschien het belangrijkste, speelt de NA 7004 ook Alac of Apple Lossless af? Ik bezit zo'n 15000 files in dit formaat?

Groeten,
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Actionhost

Citaat van: cantodea op juni 03, 2013, 15:25:59
Hey,
1: zal de marantz netwerkspeler het beter doen dan mijn squeezebox/cambridge dacmagic combinatie?

Om te beginnen: welkom op dit forum!

Antwoord op punt 1:

Qua looks wel, wat betreft geluid nagenoeg hetzelfde (wellicht klein verschil, en welke dan mooier klinkt hangt dan ook nog eens af van oren, akoestiek, persoonlijke voorkeur etc)

Ook gefeliciteerd met je fraaie nieuwe amp.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

pameijer

Welkom hier! Aan je avatar te zien heb je de juiste muzieksmaak, Queen is van oudsher mijn favoriet.

Lekker bij je huidige stream-combi blijven. Prima SQ en veel beter bedieningsgemak dan een NA7004. Ik vind €489 nog aan de hoge kant tbh, de NA8005 komt er ook al aan.

Specs van de NA7004:

Audiostreaming van PC   o
Internetradio   o
vTuner / Napster* / last.fm*   o / - / o
Tuner: DAB / DAB+ / DMB-A / FM (RDS) / AM   o / o / - / o / o
USB Audio (voorzijde)/Made for iPod/Works with iPhone   o / o / o
DAC-modus: USB type B / coax / optisch   o / o / o
DLNA-gecertificeerd   o (v1.5)
Compatibele bestandstypen: MP3 / WMA / AAC / WAV / FLAC   o / o / o / o / o
Bediening: web / iPhone-app / iTouch-app   o / o / o
HDAM-versie   HDAM + HDAM SA2
Netvoedingstransformator: Ringkern/EI   - / o (shielded)
Hoogwaardige audiocomponenten   o
Customized Components   o
Symmetrische circuitindeling   o

AAC is volgens mij uitwisselbaar met ALAC, dus komt wel goed. Maar nogmaals, hou die euri's lekker in je zak!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

cantodea

Ok, misschien dan beter gaan voor een dac upgrade, waarbij ik dacht. Aan de Nos Mini Dac Quad.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

i2Paq

Ik heb de NA7004 gehad, klankmatig prima.

Bedieningsgemak en stabiliteit: waardeloos.

Zo veel geld vragen voor een dergelijk apparaat en dan je klanten opzadelen met slechte en onbruikbare software is ongekend.
Dan ben je met je huidige Squeezbox en DAC vele malen beter uit.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Xplod

't Is maar wat je eisen zijn en hoe je het toestel gebruikt.
Ik ben er daarentegen héél tevreden over.

Welkom op het forum.
Met een beetje zoekwerk was je op een bestaand NA7004 topic uitgekomen.
Neem dus ook maar eens een kijkje op deze link.

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable