Citaat van: Marco op december 04, 2010, 01:48:09
Ik heb eigenlijk nog nooit echt noemenswaardige verschillen kunnen horen tussen eindversterkers ,althans niet op een normaal luister niveau .
Ik vind het dan wel interessant om te weten onder welke omstandigheden dergelijke verschillen zoals omschreven zich openbaart ,daarom vind ik het jammer dat daar niet op ingegaan is .
Hoe heb je dus vergeleken ?
Ik luister best wel stevig naar mijn set. Ik hou van bass mits gecontroleerd natuurlijk. Ik hou van helderheid en ook op lagere volumes was er toch verschil. Het klinkt raar maar het is toch net of er gordijn tussen zit. Het is allemaal minder gedetaillieerd en wat softer. Wat ik heb gemerkt in de set die ik nu heb hij steeds kritischer wordt met de aangesloten componenten. Verschillen die ik eerst niet hoorde hoor ik nu duidelijk. Ik ben ook behoorlijk aan het veranderen geweest het laatste halfjaar. Er is veel moois op mijn pad gekomen en voor leuke bedragen. De verschillen in versterker zijn wel duidelijk herkenbaar. Nu is het een kwestie van smaak.
het is net of een bass klap eerder stopt. Als je de cd van fritz hebt, gaat de bozz scaggs track echt super laag. Als ik naar de meridian luister dan hoor ik hem niet zo lang als bij de vincent's. De vincent's hebben meer laag. Wat de meridian produceert is echt super strak hoor en ook al zet je hem op een volume dat je de kamer uit wilt rennen dan blijft hij super strak. Maar aangezien mijn vincent's ook echt super controle hebben en toch meer detail's laten horen is dat een betere keus.
Ik heb deze versterker te leen van een dealer. Ik heb bij hem ook mijn meridian g02 voorversterker gekocht en was erg benieuwd naar de complete set. De g57 is de zwaarste meridian stereo eindversterker. Deze versterker gebruiken ze ook in hun grootste actieve luidsprekers. Dan wel gebrugd. Dan levert deze versterker 600w 8ohm en 1000w 4 ohm.
Het is moeilijk te beschrijven wat je precies hoort. Het blijft ook nog een kwestie van smaak. Over het algemeen is de meridian een beetje terughoudender en de vincent's zijn redelijk fel en stevig.