Juist afstellen audio output SR6004

Gestart door Raymonddeniet, september 17, 2010, 08:06:47

Vorige topic - Volgende topic

groentje

hoi

Heb alles ff snel gelezen maar mijn speakers (grote) had ik ook op large staan maar toen ik er een sub. bij aan sloot ben ik naar small gegaan eigenlijk ging dat automatisch.
En klonk wel beter.

en met de rx101 had ik ook problemen ik had ze te dicht bij een audio apperaat staan upc box tv ect.
nu heb ik hem verder de hoek in gedrukt in de vensterbank en nu is het top.
Dus zou zeggen probreer eens wat plekken en scherm hem goed af voor straling/ magnetische dingen.
Vind zelf dat de kabel wel wat langer mocht :yes: :yes: :yes:
gr.

Raymonddeniet

ok, hoezo veel beter? Ik bedoel, die functie zit er niet voor niets lijkt mij. maar het is ook smaak natuurlijk.

De problemen lijken bij mij opgelost. Ondanks dat de rc101 onder de tv ligt, op de reciever en div afspeelapparaten.  Ik ben nu eens afgestapt van windows mediaplayer en itunes ga in nu proberen als jukebox. Hij is nu 600gb aan muziek aan het inladen en dan eens testen.

Het snoer had zeker wel wat langer gemogen inderdaad.

Marvin

Of het beter klinkt en in welke mate is van een hoop factoren afhankelijk.
De luidsprekers en de ruimte zijn hierin vrij bepalend.
Je luidsprekers moeten wel een aardig fundament in het laag hebben, maar ook zal je ruimte aardig wat laag moeten kunnen verwerken.
Zodoende kan het zijn dat small beter/lekkerder klinkt in jouw oren dan een large instelling.
Zelf heb ik alles large en staan er 2 subwoofers te rommelen, small klinkt gewoon wat mager vind ik hier.
Beetje spelen met de intellingen en luisteren wat je het fijnst vindt.

Raymonddeniet

Nu ik alles goed op de rit heb ben ik verder gegaan met de RX101 Bluetooth ontvanger.
Deze verbind ik met de bluetooth van mijn netbook die op zijn beurt weer verbonden is met mijn NAS schijf met muziek.

Wat er nu gebeurd vind ik moeilijk te omschrijven. De muziek speelt traag. Het zelfde als vroeger wanneer je batterijen van je walkman op begonnen te raken en het bandje dus trager spoelde, kreeg je ook een vertraagde afspeling, en dat zelfde heb je nu ook. Traag en sloom komt het over.

Is dit ergens een instelling?

Stadium III

Pff dit ken ik niet  :-(

Al andere instellingen geprobeerd ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Raymonddeniet

Nee, ik kende het ook niet. Ik weet ook niet wat de oplossing is, ik heb wat lopen fiedelen bij de speaker instellingen op de pc en nu is het goed.

Bedankt voor je reactie.