Vervolg luistertest.
Na een aantal avonden zeer intensief te hebben geluisterd naar de beide spelers kom ik tot de conclusie dat de CD17 toch wat meer details laat horen dan de SA8400. Vooral bij het luisteren naar klassieke muziek, daar worden de fijne hoge viooltonen zeer detailrijk weergegeven met een precisie en een warmte maar vooral met een bijna teder gebaar. De 8400 klink hierbij toch wat rauwer. De "oude" DAC7 omzetting is toch nog steeds een zeer goede. Ook bij jazz klinken de diverse instrumenten los en zijn ze zeer plaatsbaar aan te wijzen. Vooral de klanken van de klarinet en saxofoon zijn erg fraai. Ook hier weer het beeld dat het allemaal was fijner en detailrijker is. Maar de 8400 is zeker niet slecht, hij houdt de 17 aardig bij.
Al met al
concluderend is dat de 17 de muziek wat makkelijker neerzet, zeer fijn gedetailleerd weergeeft maar dat de 8400 goed bij blijft. Ik hou beide spelers in ere, vooral ook omdat de 8400 SACD kan afspelen.
Voor mezelf zou ik nog wel eens de vergelijking aan willen gaan met de CD14, wie weet ......
De opmerking van JeroenGRT over het uiterlijk van de 17 deel ik volmondig: de premiumlijn is likkebaardend mooi, zeer fraai gebouwd.
Het is zoals Marantz placht te zeggen: muziek is emotie.