Sphinx project two Mk2 en project twelve

Gestart door Mexicaanse Hond, november 03, 2009, 10:44:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Deze combi werd me aangeraden door iemand van AudioService te Elst toen ik mijn MF A1 SE daar liet repareren/onderhouden. Is 1500 euro een nette prijs? http://link.marktplaats.nl/291559312

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 03, 2009, 10:44:19
Deze combi werd me aangeraden door iemand van AudioService te Elst toen ik mijn MF A1 SE daar liet repareren/onderhouden. Is 1500 euro een nette prijs? http://link.marktplaats.nl/291559312


oi

Ten eerste ; het is idd een heel mooi setje.

Maar wat de prijs betreft , ik vind het nogal aan de hoge kant .
Dit is namelijk ongeveer de prijs die je voor deze set betaalt in een tweedehands oudio winkel en waar je dus ook garantie krijgt.

Aan de andere kant ; het lief hebbers spullen he.  Dus als jij het er voor over hebt en het werkt goed , dan is het ook oke, toch?


Mischien kan je een dealtje maken met het rack erbij :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

#2
Ja, dat is een prijzig rack. Als ik dat erbij krijg dan wordt het tijd om de huiselijke weerstand/vrouwelijke impedantie te gaan meten.  :wink:

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren om te horen hoe het klinkt, maar heeft hier iemand ervaring met deze combi. In dynamisch opzicht zal ik er ongetwijfeld op vooruit gaan, maar hoe klinkt deze combi verder? Ik ben nogal gecharmeerd van het 'buizenachtige' geluid van mijn MF A1 SE.

Maurice

ik heb vorig jaar de project 2 uivoerig beluisterd.

hier http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,1863.0.html
en hier http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,1864.0.html
Staan mijn en marco's ervaringen.

Eindversterkers schijnen goed te zijn, echter zit daar volgens mij weinig klankverschil in. Tussen voorversterkers hoor ik meer verschillen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond


TurboMarco

Pfff.... ik vind het wel een klap geld hoor ,en als je dan de vv en ev open schroeft ga je toch ernstig afvragen waar die belachelijke hoge prijs vandaan moet komen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

#8
Citaat van: Marco op november 03, 2009, 19:01:40
Pfff.... ik vind het wel een klap geld hoor ,en als je dan de vv en ev open schroeft ga je toch ernstig afvragen waar die belachelijke hoge prijs vandaan moet komen .
Mja, 'k vind het ook veel geld. Wat tref je binnen aan dat je wenkbrauwen doet fronsen wat betreft de prijs?

Maurice

Ik had toen ca 350 voor de voorversterker moeten betalen. Was volgens mij wel een MKI.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 03, 2009, 19:05:12
Mja, 'k vind het ook veel geld. Wat tref je binnen aan dat je wenkbrauwen doet fronsen wat betreft de prijs?
minder mooie componenten en dito bouw wijze,Maurice en ik heb zowel de Rotel als de Sphinx open geschroeft,de rotel ziet er netter uit en heeft Black gate's all over the place ,afstandbediening,phonotrap,gebalanceerde uitgangen,2x2 pre out,en niet geheel onbelangrijk de Rotel kost een fractie vd prijs waarvoor de Sphinx de deur uit gaat.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Maurice op november 03, 2009, 19:23:56
Ik had toen ca 350 voor de voorversterker moeten betalen. Was volgens mij wel een MKI.
vreemd volgens mij was het €650,- ,dat was de prijs die ik bij Hobo iig gezien heb.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op november 03, 2009, 19:26:40
vreemd volgens mij was het €650,- ,dat was de prijs die ik bij Hobo iig gezien heb.
Dat zou ik op mijn bankafschrift terug moeten zoeken, als ik ze nog had (heb toen de versterker gekocht en weer teruggebracht).
Staat mij wel bij dat deze duurder was ja, maar geen 650?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

jolafa

Eehh....niet om het een of ander maar de PJ 2 en de PJ MK2 zijn wel twee totaal verschillende voorversterkers :-o
De PJ MK2 is echt vele klassen beter dan de PJ 2 en heb ik zelf ook gehad.
Uiteindelijk verkocht voor 650 euro maar heb exemplaren weg zien gaan voor 800 euro en meer.
Ik zelf vind Sphinx absoluut top maar eerlijk is eerlijk...ik heb geen ervaringen met Rotel anders dan dat ik een set gehoord heb in een audiozaak....daar was ik echter niet echt van onder de indruk...
Maar goed....1500 euro is een realistisch bedrag voor een MK2 en PJ 12 blokken...die set kostte in 2000 nog 10000 gulden

Hellmonder

Ik ben zelf sinds een jaar of 3 in het bezit van de genoemde combinatie. Heb er destijds circa € 1.800,00 voor betaald in een winkel. Nog geen minuut spijt gehad. De geluidskwaliteit is fantastisch. Ik heb geen ervaring met Rotel, maar de Sphinx zal naar verwachting wel gaan bevallen. Zelf luisteren is de beste manier om je te overtuigen. Of het veel geld is moet je zelf bepalen. Mij lijkt de prijs redelijk voor wat wordt geboden. Misschien kan je € 1250,00 bieden en kijken of je ermee weg komt. Je krijgt hoe dan ook een topproduct met topkwaliteit voor een bedrag waar je niets nieuws koopt met dergelijke kwaliteit.