Nieuwe ouwe eindversterker :-D

Gestart door Sinuswave, juli 04, 2009, 22:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sinuswave

Hallo allemaal,

na mijn laatste aankoop van de pm8003 dacht ik wel even klaar te zijn maar dat bleek toch niet zo te zijn.
Van een lokaal podium heb ik een Quad 405 eindversterker over kunnen nemen, en een redelijk afgetrapte Dynaco pat-5 voorversterker. Voor 50€ samen, dus ik blij naar huis toe om te luisteren, en dat klonk echt best geweldig  :-o

Na wat plaatjes gedraaid te hebben bedacht ik me dat mn 8003 ook een pre out heeft dus die daarna aangesloten, en het is best wel gaaf om dan die marantz kleuring over die eindversterker te horen. Het ding is al zo`n 20 jaar oud en wellicht aan wat revisie toe maar mijn god wat een gaaf (en vooral strak) geluid komt eruit. hello Mn marantz heeft zo ook veel meer lucht of headroom....hoe je het wil noemen, en aangezien de Quad wat droger klinkt maakt dat het geluid tot een mooi geheel. alleen in het laag is het wat minder dan de 8003 wanneer ik deze als normale versterker gebruik.

Heeft er een van jullie toevallig enig idee waar ik zo`n quad kan laten servicen? Ik kan wel een beetje solderen maar zoveel verstand heb ik ook weer niet van versterkers  :-D

Anyway... hier zijn wat plaatjes:

:EDIT: ohja en wanneer je hem flink aanzet kun je er na een halfuurtje een eitje op bakken zo warm wordt ie  :-D
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

xander32

Gaaf om te lezen dat zo `n 'oudje' echt nog niet afgeschreven dient te worden  :-).

Sander.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

#3
Tja... de importeur Transtec is failliet, dus dat is geen optie meer.
Wellicht iemand hier op het forum misschien dat SB_Marantz er zin heeft die heeft wel eens meer een 405 onder handen genomen, heb zelf ook een Quad 405 gehad en heb deze 1x in de 30 jaar dat ik hem gehad heb laten servicen en veel kan er meestal niet aan mankeren.
Moet zeggen dat het een koopje is dus veel geluk er mee. :wink:

Heb nog wat info gevonden over een bedrijf die Quad versterkers naziet en repareert,moet je HIER op klikken.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

oi


denk dat het een aardige up gradje is voor die 8003 :wink: ( heb met beide ervaring)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mischa

Ik kan een kennis van mij eens vragen. Die heeft een prive-Quad museum. Hij zal ook wel weten waar je een en ander kunt laten servicen.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

HAL9000

Quad is heel simpel.

Ik heb diverse 405 MKI's en MKII's gehad al.
Ook de bijbehorende voorversterkers, met die fishjes (losse weerstanden) die je kan plaatsen in de toneregeling en volume versterker.

wel een tijdje geleden,  De 405 kan je hele oude versies van vinden. Hier moet je absoluut de elko's van verwijderen Ook de grote voedings elko's!!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000



tantaal en roederstein elko's eruit.




Dat blauwe ITT eruit en die paarse matsushita elko's ook!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!