Hallo allemaal,
na mijn laatste aankoop van de pm8003 dacht ik wel even klaar te zijn maar dat bleek toch niet zo te zijn.
Van een lokaal podium heb ik een Quad 405 eindversterker over kunnen nemen, en een redelijk afgetrapte Dynaco pat-5 voorversterker. Voor 50€ samen, dus ik blij naar huis toe om te luisteren, en dat klonk echt best geweldig
Na wat plaatjes gedraaid te hebben bedacht ik me dat mn 8003 ook een pre out heeft dus die daarna aangesloten, en het is best wel gaaf om dan die marantz kleuring over die eindversterker te horen. Het ding is al zo`n 20 jaar oud en wellicht aan wat revisie toe maar mijn god wat een gaaf (en vooral strak) geluid komt eruit.
Mn marantz heeft zo ook veel meer lucht of headroom....hoe je het wil noemen, en aangezien de Quad wat droger klinkt maakt dat het geluid tot een mooi geheel. alleen in het laag is het wat minder dan de 8003 wanneer ik deze als normale versterker gebruik.
Heeft er een van jullie toevallig enig idee waar ik zo`n quad kan laten servicen? Ik kan wel een beetje solderen maar zoveel verstand heb ik ook weer niet van versterkers
Anyway... hier zijn wat plaatjes:
:EDIT: ohja en wanneer je hem flink aanzet kun je er na een halfuurtje een eitje op bakken zo warm wordt ie