-

- Marantz Loony!
- Zo analoog mogelijk.
-
-
Citaat van: dmeerpa op Vandaag om 14:29:37Bij Dolby Digital 2.0, 5.1 of 7.1 gebruik ik altijd de setting DD+ Neural:X.
Je zou ook nog Auro-3D of Dolby Surround kunnen gebruiken. Deze 3 surround settings gaan het geluid upmixen naar 5.1.4 (of 7.1.4) en ik vind dat hij dat heel goed doet in mijn woonkamer.
Ik geef de voorkeur aan Neural:X klink net iets beter, als was hier een forum lid die Auro-3D verkoos wat bij mij dan weer net het minst klonk (al heb ik dat eigenlijk niet meer geprobeerd sinds ik ART heb).
DIRAC ART (en ik vermoed Live en BC) wordt wel deels gebruikt bij Pure Direct, maar niet om de ruimte te corrigeren, maar wel om voor uw sub integratie.
Kijk maar even als hij op Direct staat en druk op de opie knop, je zal zien dat DIRAC menu er staat en je kan kiezen tussen uw curves en uit zetten.
Nu persoonlijk vind ik het zonde om te hebben geïnvesteerd in DIRAC en zeker te hele bundel om dan Pure Direct te gaan gebruiken. Als dat het beste klinkt, is de vraag had je DIRAC dan wel nodig.
De receiver
Bedankt voor je heldere uitleg. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat Auro Surround optie het beste klinkt bij gewoon TV kijken. Ik wilde alleen aantonen dat je het signaal onveranderd van je provider kan ontvangen. In de Direct modus is de sub actief, als je de optie LFE+Main hebt staan. Dirac is bij de optie Direct of Direct pure altijd uitgeschakeld.
(Waarom je een curve kan kiezen vind ik wel een beetje vreemd)
Bij Netflix natuurlijk als het even kan op Dolby Atmos anders 5.1.
Ik ben heel tevreden met mijn Receiver en geniet van zowel de muziek als de meerkanaals mogelijkheden.
-
1 persoon vindt dit leuk.
Stereo: Marantz Cinema 30, B&W 702 S3 ,Pro-Ject X1 B, CD5, Sub SVS SB-1000 pro, Nucleus One, Pro-ject Phone Box DS3 B
HT: Marantz c30, LG 65" G5 OLED, DP-UB9000, B&W 702 S3, B&W 606 S3, B&W HTM6 S3,, Sub SVS SB-1000 pro, 5.1.4.
Radio: Wharfedale.