Asus 4350, geen geluid over HDMI

Gestart door THX-UltraII, november 21, 2008, 10:17:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

Ik heb gisteren de Asus HD4350 voor mijn HTPC gekocht. Er zitten 3 aansluitingen op: 1xdvi, 1xhdmi en 1x monitor uit. Ik heb de hdmi uitgang aangesloten op mijn Denon 4309 versterker (deze versterker dient op zijn beurt weer als switchter en op de 4309 is mijn Mitsubishi HC7000 projector aangesloten).

De HDMI uitgang zou audio moeten ondersteunen maar krijg het tot op heden niet voor elkaar om er geluid uit te krijgen. (Sowieso vraag ik me af of het alleen voor DD/DTS is of dat je er ook stereo geluid uit kan krijgen voor het afspelen van mp3s ed.)

Ik heb de officiele 3.10 driver van de ATI site gedownload en alle add-ons geinstalleerd die hierbij zitten.

Ik kan bij mijn geluidsinstellingen geen HDMI ofzo kiezen. (kan er helemaal niks kiezen en is gewoon 'greyed out' zeg maar).

Ik gebruik XP SP3.

Wat kan ik nog proberen om het aan de praat te krijgen?
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

TurboMarco

3.10 driver  :? we zitten inmiddels met de 8.11 drivers  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#2
http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=8&l3=817&l4=0&model=2592&modelmenu=1

ik snap er waarschijnlijk niks van want ik kan niets vinden wat audio gerelateerd is bij een videokaart  :?

"Wat is een HTPC en welke eigenschappen heeft deze t.o.v. een PC?
Een Home Theater Personal Computer (HTPC) is computer die is ingericht om als multimedia computer te functioneren, vaak is dit in de huiskamer. Dit type computers heeft aan aantal bijzondere eigenschappen t.o.v. een standaard PC:

• Een design behuizing - Omdat het systeem meestal op een prominent zichtbare plaats in de woonkamer staat is het uiterlijk van het systeem bijzonder belangrijk. Een HTPC heeft daarom een uiterlijk dat past bij het uiterlijk van normale audio en video apparatuur. Vaak is als extra een apart display aanwezig waarop allerlei informatie getoond kan worden (nummer dat wordt afgespeeld, nieuws, nieuwe email melding, equalizer) en een aparte volume regelaar. Om het systeem op afstand te kunnen bedienen is meestal ook een ingebouwde (infrarood-)ontvanger aanwezig.

• Lage geluidsproductie - Gezien het systeem in de woonkamer staat, wordt er extra aandacht gegeven aan een lage geluidsproductie. Fans in de behuizing zijn zo groot mogelijk en draaien met een laag toerental of hebben meestal een variabele snelheid (op basis van de temperatuur in de behuizing). Ook zijn energiezuinige processoren populair in HTPC's omdat deze geen zware koeling vereisen en soms passief gekoeld kunnen worden. Verder wordt er voor een extra stille voeding en harde schijf gekozen. Om het resoneren van de systeemkast met de harde schijven te voorkomen worden deze opgehangen in siliconen of rubberen ringen, zodat er geen direct contact tussen harde schijf en systeemkast is.

• Laag stroomverbruik - Omdat een HTPC vaak aan, of in stand-by modus staat is een laag stroomverbruik belangrijk. Dit zie je terug in de vorm van een efficiënte voeding, een processor met een laag stroomverbruik, en een compact moederbord met enkel de noodzakelijke componenten. Dit heeft natuurlijk ook weer zijn weerslag op de geluidsproductie van de HTPC.

• Extra audio en video aansluitingen - Een normale PC biedt meestal enkel een 6-voudige audio aansluiting voor direct aansluiten van speakers met slechts een D-SUB (VGA) of DVI aansluiting. Om een HTPC goed aan te sluiten op audio- en videoapparatuur zijn andere aansluitingen nodig zoals HDMI (voor TV), digitale optische SPDIF audio (voor aansluiting op bijvoorbeeld een home cinema set), en zowel een D-SUB (VGA) als DVI aansluiting om alle typen TV's, beamers en monitoren te kunnen aansluiten.

• Extra grote opslagcapaciteit - Video en audio bestanden nemen veel schijfruimte in beslag. Een HTPC beschikt derhalve over een ruim bemeten harddisk. Als alternatief kan er natuurlijk een NAS-achtige storageoplossing gekozen worden. NAS staat voor 'Network Attached Storage' en kan (alsmede met de geluidsproductie) op een andere locatie geplaatst worden.

• Ingebouwde TV tuner - Om een HTPC als Personal Video Recorder (PVR) of Elektronische Programma Gids (EPG) te gebruiken is een ingebouwde TV ontvanger nodig. Om 2 zenders tegelijkertijd op te kunnen nemen of om 1 zender op te nemen en een andere zender te kijken zijn twee tuners of een dubbel uitgevoerde ontvanger nodig.

• Draadloze bediening - Het is handig om een HTPC, net zoals de TV, vanaf de bank aan te sturen. Om dit gebruiksvriendelijk te realiseren wordt meestal gebruik gemaakt van een speciale afstandsbediening. Ook draadloze toetsenborden zijn veel gebruikt, vaak met ingebouwde muisbesturing.

• HTPC Software - Om een HTPC ook als zodanig te kunnen gebruiken is ook de juiste software nodig. Veel gebruikt zijn: Windows XP HTPC Edition, Windows Vista Home Premium, Windows Vista Ultimate of toepassingen die los van het besturingssysteem staan, zoals Media Portal."

bron:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1302546







(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

THX-UltraII

Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

TurboMarco

Citaat van: Marco op november 21, 2008, 11:56:54

• Extra audio en video aansluitingen - Een normale PC biedt meestal enkel een 6-voudige audio aansluiting voor direct aansluiten van speakers met slechts een D-SUB (VGA) of DVI aansluiting. Om een HTPC goed aan te sluiten op audio- en videoapparatuur zijn andere aansluitingen nodig zoals HDMI (voor TV), digitale optische SPDIF audio (voor aansluiting op bijvoorbeeld een home cinema set), en zowel een D-SUB (VGA) als DVI aansluiting om alle typen TV's, beamers en monitoren te kunnen aansluiten.








uit deze quote maak ik op dat de HDMI aansluiting op de videokaart alleen voor beeld is ,het geluid zal dan geschieden via de SPDIF van de geluidskaart
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dmeerpa

Save Time & Optimize Energy Efficiency
The ATI Radeon™ HD 4350 offers optimal performance and break-through efficiency, delivering 2x the performance per watt of AMD's previous generation GPUs.5

With platform-independent intelligent power management, the ATI Radeon HD 4350 GPU delivers the power needed for intense graphics applications while intuitively conserving energy at idle or when demand is low6.

The ATI Radeon HD 4350 delivers the fast frame rates and exceptional visual quality needed for video conferencing and visually intense applications.

Expand your visual workspace with multi-monitor support for advanced multi-tasking to help you get more done in less time.

AMD also offers ATI Catalyst™ driver updates and industry leading customer support for your ATI Radeon™ graphics products (check amd.com for more details, some conditions may apply).

ATI Radeon HD™ 4350 Graphics Technology – Key Features

        * Upscale Beyond 1080p - Watch the hottest Blu-ray movies or other HD content at full 1080p1 display resolution and beyond2.
        * Unified Video Decoder 2 (UVD 2) - UVD 2 frees up your CPU for other tasks so you get The Ultimate Visual Experience™ for the most processing-intensive content.
        * HDMI - Enjoy the latest audio technologies using HDMI with 7.1 digital surround sound support. Also, xvYCC support allows the user to enjoy a wider range of colors when connected to a capable HDTV.
        * Integrated DisplayPort technology7 with audio - DisplayPort is an innovative digital solution that supports the latest graphics and LCD technologies.
        * 80 Stream Processing Units - Enough power to tackle demanding games and applications.
        * Microsoft DirectX® 10.1 - Play today while preparing for tomorrow with state-of-the-art DirectX 10.1 graphics capabilities.
        * Enhanced Anti-Aliasing (AA) & Anisotropic Filtering (AF) - High performance anisotropic filtering and anti-aliasing (4X AA) smooth jagged edges and create true-to-life graphics, for everything from grass to facial features.
        * ATI CrossFireX™ Technology - Dual mode ATI CrossFireX™ technology offers superior scalability4.
        * PCI Express 2.0 - Support for PCI Express 2.0 will help prepare you for bandwidth-hungry games and 3D applications.
        * Consumes less than 20 watts under full load - The ATI Radeon™ HD 4350 graphics card consumes less than 20 watts under full load, making it the ideal choice for implementation across a large diverse install base of desktop PCs.
        * Dynamic Power Management - ATI Radeon HD 4350 graphics card features ATI PowerPlay™ technology, delivering high performance when needed and conserving power when the demand on the graphics processor is low.6
        * Energy Efficient Manufacturing Process - Second generation 55nm chip uses an energy efficient manufacturing process.
        * Stability & Reliability - AMD's award-winning ATI Catalyst™ graphics software and drivers deliver unprecedented graphics stability and reliability.
        * Industry Leading Technical Support - Owners of ATI Radeon™ Certified graphics products have free access to a comprehensive online knowledge base and technical support (some conditions may apply, check http://support.ati.comfor more details).
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

MadVillain

Wou ik net zeggen!

Zelf heb ik de ATI 4850 en daarmee heb ik gewoon audio over hdmi zonder problemen.
Wat wel wilt helpen is om de hdmi audio driver te installeren. Kijk eens onder apparaatbeheer over er niet een uitroepteken staat.

Dat was bij mij iig het geval toen ik de kaart pas had geinstalleerd.


En probeer anders AC3filter in het geval bovenstaande ok is.