IK heb mijn DV7001 enkel via HDMI aangesloten en ik kan Progressief AAN en UIT zetten.
Je kan dit echter enkel gebruiken als je TV progressieve scan ondersteunt.
Ja kan zowel RGB als YCbCr over HDMI versturen. Echter ik vind wel geen menu optie hiervoor op de DV7001.
http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_InterfaceHDMI can encode the video in xvYCC 4:4:4 (8–16 bits per component), sRGB 4:4:4 (8–16 bits per component), YCbCr 4:4:4 (8–16 bits per component), or YCbCr 4:2:2 (8-12 bits per component).
Zodra ik component op RGB zet is de menu progressive scan optie grijs.
De echte reden om 2 mogelijkheden (RGB en YCbCr) te hebben is voor de projectie TV's. for projection TVs. De meeste weergave toestellen hebben yCbCr als voorkeur, projectoren, door de manier waarop hun kleurwiel/gekleurde CRTs werken beter via het RGB systeem.
Dit is weer een voorbeeld van hoe (slecht) de handleidingen niet zijn. Deze toestellen hebben een hele reeks opties, maar de uitleg is te onvolledig.
Zo lees ik "Zorg ervoor dat u dit DVD-systeem heeft aangesloten op een progressive-scan TV met YCbCr-aansluiting (zie blz.9)" Op blz 9 staat het woord YCbCr nergens vermeld...
Wel een voetnoot dat je bij een progressive-scan TV via component de progrssive-instelling aan moet zetten.