SACD speler via hdmi aansluiten.

Gestart door johnfred, november 11, 2024, 19:21:22

Vorige topic - Volgende topic

johnfred

Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag over het aansluiten van een Sony multiplayer die alleen een hdmi uitgang heeft.Dus het s@cd signaal gaat daar ook doorheen.
Nu is mijn vraag, had Marantz AV versterkers te koop die sacd aankunnen via zo'n hdmi aansluiting?
Ik ben op zoek naar een gebruikte versterker!

JohnWx

Citaat van: johnfred op november 11, 2024, 19:21:22Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag over het aansluiten van een Sony multiplayer die alleen een hdmi uitgang heeft.Dus het s@cd signaal gaat daar ook doorheen.
Nu is mijn vraag, had Marantz AV versterkers te koop die sacd aankunnen via zo'n hdmi aansluiting?

Ja elke met HDMi denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

CBdicX

Citaat van: JohnWx op november 12, 2024, 08:52:40Ja elke met HDMi denk ik

Ho, ho, ho (nee, niet de kerstman 😉)

192 kHz LPCM over HDMI (sacd) is iets wat niet iedere receiver met hdmi ondersteund.

Ik dacht vanaf hdmi 2.1 en grappen zoals eArc.
Oudere hdmi versies doen max 48 kHz.

CBdicX

Citaat van: johnfred op november 11, 2024, 19:21:22Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag over het aansluiten van een Sony multiplayer die alleen een hdmi uitgang heeft.Dus het s@cd signaal gaat daar ook doorheen.

192 kHz LPCM over HDMI (sacd) is iets wat niet iedere receiver met hdmi ondersteund.

Oudere hdmi versies (en dus dan ook oudere receivers) doen max 48 kHz.

Er blijft dan cd kwaliteit over van die potentiƫle 192 kHz.
Dan blijft de vraag over, ga jij het verschil horen tussen 48 en 192 kHz ?

JohnWx

Citaat van: CBdicX op Gisteren om 19:44:55192 kHz LPCM over HDMI (sacd) is iets wat niet iedere receiver met hdmi ondersteund.

Oudere hdmi versies (en dus dan ook oudere receivers) doen max 48 kHz.

Er blijft dan cd kwaliteit over van die potentiƫle 192 kHz.
Dan blijft de vraag over, ga jij het verschil horen tussen 48 en 192 kHz ?

Er komt geluid uit  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: JohnWx op Vandaag om 08:40:06Er komt geluid uit  :-D

Uit mijn vrouw ook.

Geen idee hoeveel kHz, en welke sampling rate zij gebruikt.
Klink wel vaak zwaar vervormd  :-D

JohnWx

Citaat van: CBdicX op Vandaag om 09:03:37Uit mijn vrouw ook.

Geen idee hoeveel kHz, en welke sampling rate zij gebruikt.
Klink wel vaak zwaar vervormd  :-D

varieert van mono tot atmos hier  :-D

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*