De set van Ron75 + even voorstellen

Gestart door Ron75, Vandaag om 09:08:37

Vorige topic - Volgende topic

Ron75

Hallo allemaal,

Ik ben Ron, al geruime tijd lid van dit forum, waar ik met veel plezier lees en wat minder vaak zelf post.
Nu besef ik me dat ik mezelf eigenlijk ook nooit voorgesteld heb, dus in de categorie 'beter laat dan nooit' hierbij  :lol:

Mijn naam is dus Ron, heb vorig jaar Abraham gezien en ik woon momenteel in Biddinghuizen (lekker op de fiets naar Lowlands).

Ik ben al vele jaren groot fan van Marantz. Mijn allereerste kennismaking met Marantz was in 1992 toen ik van mijn allereerste maandsalaris ooit in Amsterdam bij RAF HiFi in de Rijnstraat een PM80 versterker kocht.
De volgende maand, van mijn 2e verdiende salaris, een CD72 MKII gekocht, die ik tot op de dag van vandaag gebruik.
In de maanden daarna volgde nog de Dali speakers waarvan ik ook nog steeds geniet en o.a. een DD82 DCC speler.

De PM80 heb ik op een bepaald moment verkocht, omdat ik 5.1 surround sound wilde hebben. Dat was achteraf gezien niet zo'n slimme keuze, aangezien die PM80 echt een top apparaat was.
Inmiddels geniet ik voornamelijk van de vintage apparatuur uit de jaren 70. Hieronder een foto van mijn set-up in mijn luisterkamer.

Ik ben dit forum in ieder geval erg dankbaar voor alle informatie, hulp en tips door de jaren heen en hoop nog vele jaren lid te mogen zijn.

Muzikale groet,
Ron

(rechts-klik op foto -> openen in nieuw tabblad voor originele grootte)
Marantz 2285b / Sansui SE-8X / Marantz 6300 / Technics SL1210 MK2 / Marantz CD-72 MKII / Marantz 5020 / ReVox B77 / Dali 104

NB

Hoi, Ron.
Nog een Flevolander op het forum :mrgreen:
Heel mooie set heb je staan.
Mijn Marantz tik heb ik ook van de PM 80 gekregen.
(Ondanks dat die kapot ging) :|
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Quantis tuner-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

SB_Marantz

Je bent nu een stuk beter af.
2285b? Zie het niet goed op de foto.

En ojee een Sansui SE 8X EQ?
Heb er ook eentje met een defect op het linker kanaal.
Gooi deze straks op de tafel om te repareren.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Ron75

Bedankt heren!  :-D

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 11:34:242285b? Zie het niet goed op de foto.

En ojee een Sansui SE 8X EQ?
Heb er ook eentje met een defect op het linker kanaal.
Gooi deze straks op de tafel om te repareren.

De Sansui werkt hier perfect, maar uiteindelijk wil ik inderdaad wel graag een Marantz equalizer.

Hier een wat betere foto van de 2285b:

Marantz 2285b / Sansui SE-8X / Marantz 6300 / Technics SL1210 MK2 / Marantz CD-72 MKII / Marantz 5020 / ReVox B77 / Dali 104

Frits Denon

Schitterend. Mooier dan een 4300 of 4400.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem,Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase Amp: E-3000, CD DP 410, Tuner T 109, Speakers: Elac FS 249.3, Hepta Four Tune II, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4