Ik volgde het forum wel al af en toe maar inderdaad jammer dat mijn eerste post een schreeuw om hulp is!
Ik was vergeten te melden dat ik al contact heb gehad met Audioservice (gevonden via de Marantz site) maar zij konden en wilden geen diagnose op afstand doen. Enige optie is om de receiver naar hun op te sturen (vind ik op zich al tricky) en dan ben ik hem een tijdje kwijt wat voor mij erg onhandig is. Daar komt bij dat het risico bestaat dat het een dure reparatie wordt en ik moet sowieso (pittige) onderzoekkosten betalen. Gezien de leeftijd van de receiver vind ik dat zonde want dan kan ik beter een nieuwe (Cinema 70S?) aanschaffen (heb beperkte ruimte in mijn AV-meubel dus groter model past helaas niet...).
Op een aantal (you-tube) sites zag ik wat reparatiefilmpjes en daaruit heb ik min of meer opgemaakt dat de netwerkmodule onderdeel is van het 'video-board' (waar ook de HDMI aansluitingen aan vast zitten) en dus niet los te vervangen zou zijn. Vandaar dat ik mij tot jullie (de experts) heb gewend met de vragen of jullie weten of dit een los modulair te vervangen onderdeel is. Ik heb zelf echter ook nog geen onderdeelnummer kunnen vinden.
De receiver staat helemaal ingebouwd maar misschien moet ik hem maar even uitbouwen en de kast openschroeven, dan zie ik vanzelf hoe de fysieke netwerkkaart is geplaatst en of dit een aparte printplaat is!