Dag allemaal,
Een paar dagen terug is hier de Bluesound Vault 2i gearriveerd.
Een Marantz NA7004 had ik reeds jaren in bezit.
En vandaag heb ik diverse testen gedaan om er achter te komen welke van de 2 spelers het beste geluid produceert.
Ik heb een aantal CD's geript op de Bluesound Vault 2i op het hoogste niveau en deze afgespeeld via de BluOS app. En dit vergeleken met de Marantz NA7004 die het digitale muziek signaal via de WiFi vanaf de iMac ontvangt waar ik dezelfde CD's reeds een poos terug op heb geript met behulp van de Apple USB SuperDrive waarbij ik geen eens gebruik heb gemaakt van een of ander speciaal rip programma. Ik heb gewoon het standaard programma van de iMac gebruikt, niet meer en niet minder.
De verdere gebruikte apparatuur en spullen was het gebruikelijke zoals dat te vinden is onder elk geplaatst bericht van mij hier op dit forum.
Zo, en nu mijn oordeel:
Na lang, en vele malen herhaalt te luisteren door heen en weer te schakelen van bron op de versterker waarbij een speler met ongeveer 4 seconden vertraging speelde zodat ik stukjes van een bepaald muzieknummer achter elkaar kon beluisteren op de 2 spelers hoor ik géén, maar dan ook géén enkel verschil tussen beide spelers. Niets aan verschil in klank, niets aan hoog, niets aan midden, niets aan laag, niets aan dynamiek... Ik hoor echt helemaal geen verschil. Misschien dat het door mijn leeftijd komt, (50+) dat zou kunnen.
Ik had mij voorgenomen om de Bluesound Vault 2i te houden mits deze in mijn oren beter klinkt dan de marantz NA7004, maar dat doet ie dus niet.
Maar ik sta er wel van te kijken, de Marantz NA7004 is van bouwjaar 2010!
Groetjes,
Jozef