In het verleden heb ik wel wat verkocht via Ebay waaronder een SM-8.
Allereerst is het, het beste om behoorlijk wat positieve feedback te hebben, anders geloven mensen mogelijk de advertentie niet en zijn ze niet bereid de vele Euro's naar jouw rekening over te maken.
Je kunt een startbedrag opgeven van waaraf de biedingen plaats vinden. Bijvoorbeeld dus 200 Euro. Je kunt ook een laag startbedrag opgeven (van bijvoorbeeld 1 Euro) en het reservebedrag (bijvoorbeeld 200 Euro) opgeven wat je er echt voor wilt hebben. Als de biedingen dit reservebedrag niet halen, dan blijft het object onverkocht. Dit reservebedrag is wat me zo bijstaat niet mogelijk bij
ebay.nl, in ieder geval wel bij
ebay.com. Als je gebruik maakt van dit reservebedrag moet je waarschijnlijk bijbetalen. Ik ben wat vaag, omdat ebay zijn regels en tarieven wel eens aanpast.
Nadeel van het internationaal verkopen is dat je altijd alles goed moet inpakken, dus als je geen originele verpakking hebt, ben je wel even bezig met het vinden van een geschikte doos , het op maat snijden van het piepschuim om de wanden van de doos te bekleden en het apparaat in de bubbelfolie te wikkelen.
Ander punt is dat je in een
marktplaats.nl advertentie dingen niet hoeft te vertellen, mensen komen waarschijnlijk langs om het op te halen en kunnen het zelf zien. Als je bij een ebay advertentie een kras vergeet te vermelden, kan dat een negatieve feedback opleveren of een verzoek om geld terug te geven.
Ebay.de levert zeker meer biedingen op dan
ebay.nl, maar is ook duurder wat betreft de advertentiekosten.