Pm 7001 KI nieuw of toch gebruikt PM 17 KI ???

Gestart door mercury1970, juni 20, 2009, 19:37:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mercury1970

goedenavond, ik lees al een tijdje mee en zal me netjes voorstellen: ik heet Eric en ben al heel wat jaren bezig met muziek en ook al sinds een kennismaking met een PM 80 in combinatie met een set zelfbouw KEF's (met de ovale basspeakers) erg gecharmeerd door het Marantz geluid.
Ben nu serieus op zoek voor vervanging van mijn Onkyo A8700 waar ik nog niet ontevreden over ben; is meer een combinatie van luiheid (wil nu eindelijk een AB) en het besef dat de ontwikkelingen v/d versterkers niet stil heeft gestaan.....o ja en tijd (verbouwing v/h huis eindigd).
Heb de Onk momenteel gekoppeld aan een set Quadral Taurin MK 3 (is dat hier vloeken?  :-D) maar ben bezig een maat van mij een set ALR Jordans af te troggelen.....
Heb aan de Onk een Marantz CD 67 SE hangen ,inmiddels antiek.......
Kortom de hamvraag, wat is wijsheid, de 7001 KI of een gebruikte 17 KI......
Budget zal tussen de 500 en 600 eurie liggen.
Alvast bedankt voor de reactie´s, groet, Eric.

Dennis E36

Ik denk dat je dan beter voor een gebruikte PM17 KI kunt gaan. Deze versterker komt uit een hogere klasse van Marantz. Aan zo'n versterker kun je je m.i. geen miskoop doen.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Maurice

Ik opteer voor de 17KI  :yes:

Beter nog, iets antieker, mijn PM95 die zojuist te koop staat  redface
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Ook ik zou zonder er over na te hoeven denken de PM17-KI kiezen .


Groeten  EDWIN  B


bramdg

Citaat van: HiFi gek op juni 20, 2009, 20:10:14
Ook ik zou zonder er over na te hoeven denken de PM17-KI kiezen .


Groeten  EDWIN  B

:yes: heb de pm8000 destijds nog gehad en heb nu een pm17 en het verschil is  pompom
dus nog wat schepjes van Ken bij zal dat zeker  HB zijn .....
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

mercury1970

Zo wel allemaal eensgezind over de 17, iemand de 7001 KI beluistert? Ik ook niet, :-D wel in onafhankelijke bladen erg lovende kritieken, magische woorden vond ik vooral dat ze het onvoorstelbaar vonden dat die geleverd kon worden voor dat geld......
Misschien iemand een link naar een artikel over de 17(KI) ? van wanneer tot wanneer werden ze gebouwd? Nieuwprijs was rond de 1700€ ??

MadVillain

Ik heb eerst de pm7001 gehad. En ik heb de pm17 ernaast getest. En het verschil was overduidelijk!
Met de pm17 als winnaar.

Veel meer detaillering, meer diepte en een bredere stereoweergave. De pm7001 klinkt in vergelijking met de pm17 erg kil en hard.

Elmo

Hoe kom je qua prijs uit? Als een gebruikte PM17 KI net zoveel kost als een nieuwe PM 7001 KI dan zou ik voor de PM17 KI gaan. Ik verwacht ook dat, als je hem later ooit nog eens weg doet, meer waard is dan de PM 7001 KI.

Als je per se nieuw wilt is een PM 7001 KI ook niet verkeerd. Die komt uit de serie met het vlakke front die er momenteel uitloopt. Je komt ze voor schappelijke prijzen tegen. Het blijft echter een klasse 'minder' dan de PM17 KI.

mercury1970

De kogel is door de kerk; vandaag telefonisch overeen gekomen dat ik morgenavond de PM 17 KI mag ophalen !!!
Ben erg benieuwd naar het geluid.  HB

jrm

Ben benieuwd wat je ervan vindt, gevoelsmatig denk ik dat je een terechte keuze hebt gemaakt!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mercury1970

De eerste luistersessie zit erop en de eerste indruk is dat ie het vermogen veel "relaxter" afgeeft dan de Onkyo, bas is steviger, heb hem vanalles gevoerd van Miles Davis - Tutu, Art of Noise naar Los van Rammstein, geen probleem, alleen best of Joe Jackson is erg fel, je kunt niet alles hebben.
De vorige eigenaar had een prachtige Sugden set staan, had er nog nooit van gehoord maar in combinatie met een paar Kef boxen (weer die ovale basspeaker) was dit toch erg strak!
Volgende zoektocht misschien toch een set KEF...... :angel: