De set van Jokke

Gestart door Jokke, november 12, 2024, 11:13:35

Vorige topic - Volgende topic

Jokke

Speakers :      B&W 803S
Amp :             Marantz model 30
Streamer/CD : Marantz SACD30n

HB
Room1 : B&W803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n
Room2 : Focal Clear, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2

Streaming Service : Tidal

Ohm Ivo

Welkom hier met deze ietwat summiere post. Mooie set! Misschien kun je wat meer info geven over hoe je tot deze set gekomen bent? Gebruik je de dac van de SACD30n of van de HDDac, bijvoorbeeld? Heb je de tv ook aangesloten op je set (zoals ik)? Van die dingen, van die dingen...

Groet van Evert

Jokke

Speakers
De speakers heb ik meer dan 10 jaar geleden nieuw aangekocht, en zijn het hart van de set.

Versterker
Ik heb steeds met een bescheiden Yamaha AS-700 gespeeld, maar vond het nu wel eens tijd worden om een degelijke versterker aan te schaffen, op het nivo is van de speakers.  Na veel studie uitgekomen bij de Marantz model 30.  Met 100 W @ 8 Ohm en 200 W @ 4 Ohm stuurt die de B&W's met gemak aan.  Laagste impedantie van de speakers is ongeveer 3 Ohm.

Streamer/CD
Eerst een Logitech Touch gehad, later een Cambridge CXN en een Yamaha CD-S700 CD speler.
Ik was het moe om steeds weer hiccups te hebben in de audio, of het toestel te moeten resetten omdat het vastliep.
Daarom gegaan voor de high end Marantz SACD30n, die tot nu toe zonder enige haperingen werkt.  Past ook perfect bij de versterker.
Als kers op de taart speelt hij ook SA(CD)'s.

Interlink/Speakerkabel
Interlink is nu een Wireworld Luna 8.  Goede prijs/kwaliteit.
Speakerkabel is gewone 4mm2 OFC kabel.  Niets speciaals.  Doet wat het moet doen.

TV
De TV is een 65" LG OLED B8, aangesloten via de optische kabel op de SACD30n.

Zeer goed geluid.  Mag ook wel.
Dit moet nu wel een tijdje meegaan, dus ik reken op de betrouwbaarheid van Marantz...

De HD-DAC1 end de HEOS Link vormen mijn hoofdtelefoon systeem op de slaapkamer, samen met de Focal Clear.

TurboMarco

Welkom en veel leesplezier  :-)
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marvin

Welkom, ziet er netjes uit zo!

Jokke

Nog een fotootje...  :angel:

Frits Denon

Mooie set Jokke. Goede combi met lekker veel reserve van de Marantz op de B&W's. Goede keuze! Moet gewoon goed klinken als je een fijne gedempte ruimte hebt. Have fun!!
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Jokke

Nog even iets over de tweede set op de slaapkamer.
Dat is een hoofdtelefoon opzet met de

Marantz HD-DAC1 als DAC/Hoofdtelefoon versterker
Denon HEOS Link HS2 als streamer
Focal Clear als hoofdtelefoon

Zeer tevreden over.