Citaat van: ArjenAH op Gisteren om 07:06:18Ben ik het niet met je eens, de instelling van het beeld is heel persoonlijk. (denk bijvoorbeeld aan de omgeving licht, is bij iedereen anders. De conditie van je ogen, persoonlijke voorkeur enz. Daarom is FILMMAKER is niet altijd de oplossing.)
Je leest mijn tekst verkeerd...
Ik zeg dat met FilmMaker de kleuren zijn zoals de maker het bedoeld heeft.
Verder, als je kleurcorrectheid gaat meten, zal je merken dat je de meest correcte kleuren, grijsschaal, witbalans zal hebben in de filmmmaker mode.
Nu net zoals ik toen al zei, en jij nu herhaalt "Dat is net zoals bij geluid vooral
smaak".
Dus ik meen nergens geschreven te hebben dat 'DE OPLOSSING" was, enkel dat "ik" vasthou aan deze keuze, net omdat ik natuurgetrouwe weergave wens en zoals de maker het bedoelde.
Omgevingslicht veranderd niet veel aan de zaak, enkel de helderheid van het beeld dien je aan te passen aan de omgeving. Ik heb nu niet zo'n heldere woonkamer, en kijk 99% van de tijd TV met de gordijnen dicht (zowel voor het geluid als beeld).
Iets anders, ik kreeg deze week een software update binnen op de LG, bij het zoeken naar wat er werd aangepast, ben ik in een topic beland, waar helderheids issues in Dolby Vision werden aagehaald (ik las ergens eerder deze week dat jij net teruggreep naar HDR+ (wat niet bestaat, en HDR10+ kan ook al niet want je TV ondersteunt het niet, dus zal het HDR10 bedoelen, of je stelt het zo in op je panasonic, maar uiteindelijk zal je panasonic enkel HDT10 doorgeven. Wat in principe minder goed is dan Dolby Vision) net omdat je het helderder vond.
Vorige maand zou daarvoor al een fix gestuurd zijn naar de LG G5, en iemand meende na deze software update op de LG G4 ook de indruk te hebben dat Dolby Vision nu helderder was. Dus als je een dezer dagen een update hebt op je TV, test Dolby Vision eens opnieuw.