Na wat geklooi met een 2e hands PMA 510, met een ruis in het linker kanaal, ben ik maar weer voor een nieuwe gegaan.
De Marktplaats verkoper had geen ruis gehoord, ja ja..........
Met deze stereo versterker wilde ik de 2 Rear Hight kanalen doen zodat ik een 7.2.4 setup kan doen met de X4700H.
Mijn eerste keus was gebruikt en dan op de RH kanalen maar deze (wederom) terleurstellende gebruikte aankoop wilde ik een PMA 600NE kopen, ik ben nu eemaal een Denon fan
Levertijd van 2 dagen wat uit begon te lopen naar een aantal weken.
Na heen een weer mailen over beloftes die niet nagekomen waren kreeg ik het voorstel voor een nieuwe 900HNE.
900HNE was voor mij niet nodig, teveel van het "goede", maar de prijs was dusdanig dat ik tov de 600 er maar 250,00 euro bij moest leggen ! (kan je na rekenen wat er mee verdient wordt als je de volle pond betaald !!)
Nou, nu was het niet een moeilijke keus, dus
En meteen van de RH kanalen naar de Front kanalen, want de 900 is toch best wel een uitstekende versterker.
Meteen de platenspeler van de 4700 naar de 900, met de moglijkheid om ook MC elementen te gebruiken want de 900 doet MM en MC !
Ook doe ik dan meteen Internet Radio via de 900 gezien ik dat ook al in Stereo deed met de 4700.
En dit via de 900 klinkt natuurlijk een stuk beter dan via de 4700.
Nou, nee hoor, de "beleving" is wel wat beter, dat zeker, gewoon het idee van de Stereo versterker voor de Front speakers is wel lekker.
Ik kan 1 op 1 schakelen tussen Stereo via de 4700 en 900, ik ga dan van Network op de 900 naar AUX, en dan hoor ik de 4700 spelen.
Die doet het dan met Audyssey, ik denk toch dat dat prettiger klinkt maar ben er nog niet uit.
Kan je wel nagaan hoe de receivers de afgelopen jaren vooruit gegaan zijn in Stereo weergave..........
Ik hou de 510 nog wel achter de hand, mocht DSU v3 VOG ondersteunen dan heb ik meteen een prima versterker voor VOG, dan wel maar 1 goed kanaal maar VOG is sowieso Mono
Ook wel een aardige versterker om extra kanalen aan te sturen:https://hifi.nl/artikel/31376/Pro-Ject-Amp-Box-S3-hele-kleine-eindversterker.html