sacd: analoog via 2ch of 5.1ch audio out?

Gestart door gerard, januari 22, 2008, 19:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Ik heb een paar vragen over het aansluiten van een sacd/dvd speler.

Mijn speler, DV6600, is door van Medevoort gemodificeert. (zo gekocht)
Voor zover ik begrepen heb is de audio kwaliteit daardoor verbeterd tov de standaard speler.
Ik heb de verschillen niet gehoord maar dat zal wel zo zijn... Iemand ervaring??

Klopt het dat het beste geluid via de analoge aansluiting gaat?

Maakt het nog iets uit of ik de 2ch audio out gebruik of de L+R van de 5.1ch audio out?? (bij stereo weergave)
Of "mist" er dan iets omdat ik geen sub ed heb?

Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen hier mee zijn.

Alvast bedankt,
Gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: gerard op januari 22, 2008, 19:53:43
Ik heb een paar vragen over het aansluiten van een sacd/dvd speler.

Mijn speler, DV6600, is door van Medevoort gemodificeert. (zo gekocht)
Voor zover ik begrepen heb is de audio kwaliteit daardoor verbeterd tov de standaard speler.
Ik heb de verschillen niet gehoord maar dat zal wel zo zijn... Iemand ervaring??
:no:

Citeer
Klopt het dat het beste geluid via de analoge aansluiting gaat?
Dan wordt de DAC van de speler gebruikt, welke vaak van hogere kwaliteit is dan van je receiver/versterker.

Citeer
Maakt het nog iets uit of ik de 2ch audio out gebruik of de L+R van de 5.1ch audio out?? (bij stereo weergave)
Of "mist" er dan iets omdat ik geen sub ed heb?
Dit weet ik niet zeker, maar ik denk dat je beter de 2ch kunt gebruiken, omdat die full-range worden aangestuurd. Bij de 5.1 passeert deze nog altijd de surround processor met de bijbehorende filtering?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude