Citaat van: harteman op november 25, 2012, 23:50:54
En verschil in kwaliteit en levensduur?
Duidelijk WEL verschil in kwaliteit (en levensduur); ik heb hier recent in eerste instantie een tweetal budget HDMI kabels gehad (7,-) om de tv aan te sluiten op de decoder en bd-speler. Dat betroffen dunne kabeltjes en diens connectoren vielen al haast uiteen wanneer men er naar keek ... Het resultaat was dat de tv alleen sneeuw wenste weer te geven met het signaal komende vanaf de decoder, bij beide kabels ... De verbinding met de bd-speler ging redelijk; daar was beeld en geluid maar beide korrelig.
Vervolgens twee andere kabels gehaald, waarvan de prijs nog vele malen dichter bij die €7,- ligt dan de eerder genoemde €1000,- , te weten €24,- per kabel; nu goed beeld en geluid vanaf beide bronnen. Beide kabels zien en voelen er veel meer degelijk uit, m.n. diens conncentoren ...
Resume; JA, er zitten duidelijk verschillen in kabels, betreft prijs, diens bouw/afwerking en als je een beetje meer betaald dan die Action kabels, vertaald zich dat in zicht- en hoorbaar betere prestaties
.
Betreft versterking; daar heb ik duidelijke verschillen ervaren, maar die zijn in essentie terug te voeren tot het al dan niet genoeg stroom kunnen leveren aan de speakers waarmee gecombineerd en diens vermogen om al dan niet de nuances van de muziek weer te kunnen geven.
En in tegenstelling tot hetgeen hiervoor werd aangegeven, geloof ik dan ook niet in versterkers die slechts bij een bepaald genre muziek tot hun recht komen ...