Problemen SR7010?

Gestart door malt007, oktober 26, 2016, 13:24:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

malt007

Situatie:
Afgelopen juli heb ik een SR7010 gekocht. Als speaker setup heb ik een 7.1.2 opstelling gekozen (alles Klipsch). Als inputs heb ik een playstation 4 en een mediaspeler en als output een Sony 2015 tv met ARC aansluiting. Alles is aangesloten met hoogwaardige kabels en alles heeft 3 maanden zonder problemen gewerkt. Heb bij de installatie ook de audyssey setup van de Marantz gedaan.

Problemen:
Afgelopen week keek ik via de mediaspeler een serie met stereo geluid. Het viel me op dat rechtsvoor kraakte bij de intro en dat er vervolgens alleen geluid uit linksvoor kwam. In eerste instantie ging ik er dus vanuit dat dit aan de serie lag (lage kwaliteit audio). Na deze serie een film opgestart met DTS-HD geluid en het hierbij hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat de instellingen verkeerd stonden of dat de speaker rechtsvoor kapot was. Echter bij het afspelen van een muziekbestand kraakhelder geluid uit beide speakers.  Instellingen zijn ook goed, heb direct, auto en dolby ingesteld maar zodra er een surround audiostream wordt afgespeeld alleen geluid uit links voor. Daarnaast merkte ik dat de netwerkconnectie ook weg was, de marantz was namelijk niet meer herkenbaar op het netwerk en de marantz-app kon hem ook niet meer vinden (bedraad aangesloten)

Na contact met de verkoper, de Marantz naar fabriekinstellingen terug gezet. Hierbij de hele setup weer doorgelopen en daarin vastgesteld dat de Marantz geluid uitstuurt naar alle 9 individuele speakers, met de aansluiting van de speakers is dus niks mis. Echter bij het afspelen van surround audio komt er nu alleen geluid uit de 2 voorspeakers en de center. Dit heb ik voor alle 3 de inputs getest (Playstation, Mediaspeler en Youtube via TV), heb ook meerdere instellingen geprobeerd en ook de Playstation van bitstream naar pcm output gezet. In beide gevallen herkent de Marantz overigens wel de 7.1 output (staat op auto en scherm springt naar 7.1) maar weer alleen geluid over de voorspeakers. Na de reset overigens wel weer netwerkconnectie.

Ik heb volgens mij alles gedaan wat ik kon doen, fabrieksreset, meerdere inputs, meerdere soort audio streams (dolby, dts, flac), op meerdere manier aangestuurd (PCM, Bitstream). Ik denk dus dat hij kapot is  Iemand enig idee of het nog aan instellingen kan liggen of wordt dit een kwestie garantie?

pameijer

Lijkt op een kapot decoder chippie. In de doos en onder garantie laten repareren denk ik.

Welkom hier trouwens!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

malt007

Bedankt voor je antwoord, was er al bang voor. Ga nog wat laatste testen doen vanavond voor ik maar ga beginnen met het loshalen van 30+ kabels (en eerst maar even labellen...)

En bedankt voor je welkom, gebruik al jaren Marantz producten maar nog niet eerder problemen gehad dus vandaar dat ik het forum nog niet kende  :-D


Matt

Citaat van: malt007 op oktober 26, 2016, 16:16:49
En bedankt voor je welkom, gebruik al jaren Marantz producten maar nog niet eerder problemen gehad dus vandaar dat ik het forum nog niet kende  :-D

Je hoeft het niet enkel over problemen te hebben hoor  :angel:  :schater:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zoldar

nee maar d huidige sr zijn niet toonbeeld van betrouwbaarheid. een sr7009 van een vriend van mij is ook terug met een defect hdmi board...
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Matt

Citaat van: Zoldar op oktober 26, 2016, 18:47:12
nee maar d huidige sr zijn niet toonbeeld van betrouwbaarheid. een sr7009 van een vriend van mij is ook terug met een defect hdmi board...

De essentie is makkelijk uit te leggen  :wint:
premium japan, de rest china
Als ik een recente marantz koop dan is het sowieso een premium  HB
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

malt007

Hmm dan zal ik ook wel een chinees exemplaar hebben ;-(

Om de problemen nog wat vreemder te maken is een groot gedeelte van de problemen sinds gisteren weer verdwenen. Toen ik de boel gisteren aanzette waren de problemen nog daar, omdat ik nog met andere audioformats wilde testen hebben ik zo'n atmos demo bd-tje gedownload. Toen ik demo afspeelde via de mediaspeler werkte eigenlijk alles weer gewoon. Netwerkverbinding was overigens wel weer weg en niet te herstellen.

Vervolgens gekeken of de playstation ook werkte en bij Netflix lijkt er ook gewoon 5.1 uit te komen. Echter bij het spelen van een spel (Battlefield 1, zeer recent en zou 7.1 moeten hebben) echter weer gewoon alleen de fronts terwijl het schermpje op de Marantz 7.1 aangeeft. Nog even een andere hdmi-poort geprobeerd maar ook daar hetzelfde, misschien ook maar de kabel vervangen vanavond. Toen was ik het testen weer zat eigenlijk maar er valt geen eenheid in te ontdekken.

Op het tweakersforum waar ik wat langer actief ben gaf iemand aan dat het wellicht kortsluiting kan zijn op de luidspreker uitgang kan zijn, hoe zou ik dit kunnen controleren?

Ben een beetje bang voor de garantieprocedure eerlijk gezegd, naast dat het een hoop werk is verwacht ik dat de versterker daar ter plekke wel weer zal werken.

Thanks voor de hulp so far.

WilliamB

Citaat van: Matt op oktober 26, 2016, 20:04:50
De essentie is makkelijk uit te leggen  :wint:
premium japan, de rest china
Als ik een recente marantz koop dan is het sowieso een premium  HB
Dan voor jou alleen stereo, want alle SR`s komen uit China
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Berndniessen

Hi

Ik heb sinds twee weken een marantz sr7010

Tot gisteren helemaal top voor mijn home theater 7.1 setup
Met name de multi in met dolby surround upscaling is zeer belangrijk

Na de firmware update van gisteravond werkt dat niet meer
Ik krijg alleen nig stereo uit met voorste luidsprekers

Ook na volledige reset

Wanneer het originele signaal dd of dts is , heb ik geen probleem en worden de luidsprekers ingezet

Maar dit is shit
Miemand een oplossing ( behalve omruilen)

Gr

xander32

#9
... ach, gedoe met Marantz receivers is niet enkel anno 2016 een issue; de x001 series uit het verleden kenden ook de nodige problemen.

Waar ik wel benieuwd naar ben; hoe goot is het marktaandeel van Marantz betreft receivers en hoe verhoudt zich het percentage defecte receivers t.o.v. de concurrentie. Hier op het Marantzforum, komt enkel alle Marantz ellende voorbij, maar mogelijk is het bij de andere merken niet heel anders, zelfs een veel groter drama ... (?)

WimPeu

Citaat van: malt007 op oktober 27, 2016, 09:42:29
Hmm dan zal ik ook wel een chinees exemplaar hebben ;-(

Om de problemen nog wat vreemder te maken is een groot gedeelte van de problemen sinds gisteren weer verdwenen. Toen ik de boel gisteren aanzette waren de problemen nog daar, omdat ik nog met andere audioformats wilde testen hebben ik zo'n atmos demo bd-tje gedownload. Toen ik demo afspeelde via de mediaspeler werkte eigenlijk alles weer gewoon. Netwerkverbinding was overigens wel weer weg en niet te herstellen.

Vervolgens gekeken of de playstation ook werkte en bij Netflix lijkt er ook gewoon 5.1 uit te komen. Echter bij het spelen van een spel (Battlefield 1, zeer recent en zou 7.1 moeten hebben) echter weer gewoon alleen de fronts terwijl het schermpje op de Marantz 7.1 aangeeft. Nog even een andere hdmi-poort geprobeerd maar ook daar hetzelfde, misschien ook maar de kabel vervangen vanavond. Toen was ik het testen weer zat eigenlijk maar er valt geen eenheid in te ontdekken.

Op het tweakersforum waar ik wat langer actief ben gaf iemand aan dat het wellicht kortsluiting kan zijn op de luidspreker uitgang kan zijn, hoe zou ik dit kunnen controleren?

Ben een beetje bang voor de garantieprocedure eerlijk gezegd, naast dat het een hoop werk is verwacht ik dat de versterker daar ter plekke wel weer zal werken.

Thanks voor de hulp so far.

Ik vermoed dat de PS4 bij deze game alleen PCM uitstuurt en dat je voor surround dus moet schakelen naar een DSP setting (Dolby Prologic oid)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Berndniessen op november 27, 2016, 00:27:12
Hi

Ik heb sinds twee weken een marantz sr7010

Tot gisteren helemaal top voor mijn home theater 7.1 setup
Met name de multi in met dolby surround upscaling is zeer belangrijk

Na de firmware update van gisteravond werkt dat niet meer
Ik krijg alleen nig stereo uit met voorste luidsprekers

Ook na volledige reset

Wanneer het originele signaal dd of dts is , heb ik geen probleem en worden de luidsprekers ingezet

Maar dit is shit
Miemand een oplossing ( behalve omruilen)

Gr

Hopen dat ze coulance hebben en omruilen anders een reparatie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Berndniessen

Vanmiddag de sr7010 weer aangezet en zie daar de dolby surround werkt weerg  misschien dat de firmware updare van gisteren niet verwerkt was en ik daardoor geen surround upscaling kon doen

Blijft raar

Ik kon tot gisteren ook kiezen: 7.1 multi in dolby surround

Na de update niet meer
Alleen nog dolby surround en dts

Ook raar

Met de keuze voor 7.1 multi in dolby surround,klonk het toch beter moet ik zeggen  hoe krijg ik die instel mogelijkheid weer terug??

Brutus

@ Malt 007: als het 3 maanden goed heeft gewerkt en het werkt op eens niet meer dan kun je van alles gaan doen maar volgens mij is er maar 1 oplossing; retour Marantz onder garantie of eigenlijk retour winkel waar je hem gekocht hebt, zij moeten voor de verdere afhandeling zorg dragen!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20