problemen met SR6008

Gestart door bocasin, oktober 27, 2016, 18:59:52

Vorige topic - Volgende topic

bocasin

Hoi, ik ben nieuw op dit forum.
Ik hoop dat er mij iemand kan helpen met volgende problemen:

Vooreerst; ik ben in bezit van een receiver SR6008 en BR-speler UD7007. Daar is gekoppeld een set van Q acoustics 7000i.

Probleem 1 : bij het uitvoeren van de  Audyssey kalibratie stel ik vast dat de luidsprekers verschillende volumes laten horen, van heel luid tot amper hoorbaar. Dikwijls wordt de subwoofer niet gedetecteerd. Telkens opnieuw de kalibratie uitvoeren brengt een beetje betering maar zeker niet efficiënt. Soms krijg ik ook de melding dat één of meerdere van de speakers in fase is, terwijl dit zeker het geval niet is. De klank is dus nooit goed, laat staan perfect. Als ik de procedure volg om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen, stel ik vast bij controle dat er niets veranderd is. Alles is correct aangesloten. Als ik dan toch in slaag de setting een beetje goed te krijgen (handmatig) dan verandert dit na enige tijd zomaar vanzelf.
Probleem 2 : bij het activeren van de setup zie ik op het Tv-scherm alles wat de setup toelaat. Wat ik echter plots niet meer zie ( en voordien wel) zijn de internet-radiozenders.
Probleem 3: zelfs in stand-by wordt de receiver behoorlijk warm. Haal ik er best iedere keer de stroom af? Want totaal afzetten zonder te ontkoppelen van het stroomnet gaat blijkbaar niet.
Probleem 4: internet radio valt regelmatig zomaar weg.

Ik heb al alles nagezien via de handleiding en proberen aanpassen, doch dit brengt geen soelaas;
Hopelijk zijn hier wat techneuten die me kunnen helpen?

Goeten,

Bocasin,

Brutus

Ik ben geen techneut, gelukkig zijn die hier wel. Wat ik eruit pik is dat de SR erg heet wordt in de stand-by stand lijkt me niet normaal en ook niets met een instelling te maken te hebben.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

lo

Techneuten zijn @HAL9000 en @SB_Marantz . Je zou ze even een pm kunnen sturen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bocasin

hchifi.nl

Als de receiver in standby word word heb je wellicht een 2e zone aanstaan en je zult waarschijnlijk de hdmi controle aan hebben staan.

Dat de receiver luidsprekers uit fase meet kan door de akoestiek komen, als je weet dat het goed staatdan gewoon de melding negeren.
Heb je de microfoon met inmeten juist geplaatst (horizontaal op een camera statief ) ? doe je dit niet kun je vage metingen krijgen.

mbt de setup geen idee, zodra jij naar de internetradiofunctie gaat en dan op setup duwt kom je in de setup en zou ipc de bronkeuze op de ''achtergrond'' blijven spelen

Wegvallen van internetradio is een meer voorkomend probleem wanneer hij draadloos is aangesloten, dit komt in eigenlijk alle gevallen door de gebruikte router of instellingen van de router.

Succes !
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

bocasin

Alvast bedankt, voor deze reactie, ik bekijk dit en wacht verdere reacties af...

Grtn,

Bocasin,

Marvin

Wat H&C hier neerzet zijn volgens mij de meest logische en passende  puntjes om mee aan de slag te gaan. Rest enkel nog het rare voorval dat je handmatige instellingen niet blijven staan. Misschien dat dat ook nog een logische oorzaak kan hebben? @hchifi.nl