KEF Q serie vs E serie

Gestart door Spikes25, december 22, 2015, 12:15:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: WimPeu op december 28, 2015, 14:09:57
Zeker. Is ook de bedoeling van een soundtrack, als er een helikopter overvliegt dan is het toch ook logisch dat het laag ook van achteren komt. Dat de meeste mensen kleine speakers achter zetten en dat compenseren in de receiver is logisch maar het is niet zo dat er geen laag in de soundtracks zou zitten voor de achter speakers.
LFE (lager dan 80Hz) is niet plaatsbaar, dus of er iets van achter of van voor komt maakt voor LFE niet uit.
Boven de 80Hz zou het plaatsbaar kunnen zijn maar dat is in de meeste actie films toch niet te horen, het zien van een explosie voor je op een scherm, en het achter horen is al verwarrend genoeg  :wink: 

WimPeu

Toch ervaar ik het laag dan meer als een bubbel dan wanneer al het laag van voren komt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

RHK

Citaat van: WimPeu op december 28, 2015, 14:20:43
Toch ervaar ik het laag dan meer als een bubbel dan wanneer al het laag van voren komt.
Mee eens, ik heb ook grote vloerstaanders als surround achter. Ik hoor ook duidelijk vanuit achter de laagweergave, temeer omdat de zijwoofers bij deze speakers naar binnen gericht staan en dus zo het geluid naar mijn oren richten. Inderdaad een surround bubbel   hello
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Spikes25

Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest, en zo voor verwarring hebt gezorgd.
even nog een kleine opsomming.

Ik heb een DVD van mij zelf beluisterd bij een familielid.
Zijn Receiver een  Maratz NR 1504 daarop aangesloten KEF speakertjes E305
Toen ik op deze set mijn DVD afspeelde (zonder daar op te letten) hoorde ik vuurwerk die ik niet eerder zo heb gehoord. Het klok of het voor de deur werd afgestoken.
Heeft in dit geval te maken met de hoge tonen die de speakertjes uitstuurde.

Bij thuis aangekomen, zelfde DVD afgespeeld, en ook bij mij was het voorwerk te horen.
Bank stond bij wijze van spreken te schudden, maar miste het hoog zoals bij de KEF eitjes. IK was niet verast zoals bij de bovengenoemde set.

Op mijn set zit geen SUB aangesloten, en ik heb niets veranderd aan de instellingen.
Het enige wat ik heb toegevoegd is de UD 7007.

Maar wat ik al eerde heb aangeven dat zo KEF eitje nagenoeg "GEEN" laag kan produceren, dus zullen de effecten met name in het hoog goed ( misschien beter) hoorbaar zijn dan bij mijn Q5 rear speakers.

Bij mijn oude set Harman Kardon had ik  in het begin mijn oude AR 18 speakers ingezet als rear speakers. Misschien hebben meerder leden de film gezien triple X met Vin Diesel.
In het begin word er met een kruisboogboog een pijl met een kabel afgeschoten, het geluid was als het door je hoofd ging. Je zou bijna een snoekduik gemaakt hebben.
Toen ik weer geld had gespaard, heb ik achter de Q5 neer gezet. Het effect van wat ik hierboven heb beschreven was weg.
Dus is mijn conclusie dat de Q5 niet de speakers zijn om als rear speakers ( effecten speakers)  ingezet kunnen worden. Ik zou in mijn geval beter zijn als ik achter kleinere speakertjes gaat plaatsen. Ik heven d=gedacht een het bijplaatsen van de extra tweeter, zoals http://www.audio-creative.nl/?s=tweeter  gezien de prijzen, is de verhouding weg. En eerlijk zoveel geld heb ik er niet voor over.
Mocht iemand nog een gouden tip hebben, bijvoorbeeld modificatie aan de Q5, ik sta er voor open
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

DansaN

Wanneer je geen sub hebt en alle bas door de speakers gaat, is het zeer belangrijk een goede Audyssey meting uit te voeren.
Dus zorgen dat er kussens, gordijnen o.i.d. voor de muren geplaatst zijn om (bas)reflecties te voorkomen.

Ik vermoed dat het verschil eerder te wijten is aan akoestiek en geen optimale Audyssey meting dan aan je speakers.
De eitjes (en je oude HK speakertjes) bestrijken een kleiner frequentiebereik en zullen dus heel anders ingemeten worden dan grotere vloerstaanders.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk