Ik heb al jaren een zgn. Home cinema set. Ik heb zelfs ( en nu moet ik heel voorzichtig zijn) de aller eerste surround receiver nog in mijn bezit. JVC RX 1001 compleet met cd speler een cassettedeck.
Wat een bakbeest, ik heb me voorgenomen dat deze volgend jaar op marktplaat komt te staan.
Na deze een Harman Kardon 5.1 en nu de Marantz. SR 7007. Mijn mening is, dat deze samen met de KEF Q7, voor mij een goed stereo geluid kan neerzetten.
Vroeger was ik al aan het klooien met speakers achter, door deze uit phase te koppelen aan de versterker. Muziek uit de jaren 70 / 80, denk aan Emerson Lake and Palmer, met het nummer Lucky Man....geweldig effecten, er zijn mensen die het ping pong stereo vinden, ik vond het geweldig. Dus toen al een hang naar geluids effecten.
Mocht de SR gaan hemelen, dan stopt voor mij wel het Home cinema gebeuren.
Zeg ik " nu"
En hoop ik dat er dan nog een stereo versterker te koop is, en met name stereo, want volgens mij sterft ook Stereo uit.
Muziek moet uit het midden komen, en daar heeft o.a. Sonos goed op ingespeeld.
Maar een kast met twee speakers, vijf cm van elkaar verwijderd, kan ik geen stereo meer noemen. Maar gewoon Mono, geluid zal ik niets verkeerd over zeggen, klinkt erg goed. Dus of stereo op zijn return is?
Verbaasd was ik toen ik in een winkel stond, en een klant vroeg naar een netwerk Audio speler. De verkoper zei dat dit het niet gaat worden, als u met de tijd mee wilt gaan laat u deze lekker staan, en bracht de klant voor een Heos doosje van Denon.
Dus waar het naar toe gaat