Revisie Marantz 1090

Gestart door sjoerd1234, januari 08, 2016, 11:40:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoerd1234

Beste mensen!

Mijn naam is Sjoerd, 20 jaar en student Technische Bedrijfskunde.
Ik heb jullie hulp nodig.

Mijn opa heeft een oude marantz 1090, maar geluid dat kwam er niet meer uit. Ik heb hem aangeboden om er eens naar te kijken, maar toen ik hem openmaakte schrok ik me kapot. Van binnen was het één grote vieze natte vette zooi. Ik kan er helaas geen wijs uit en ik krijg hem zelf ivm gebrek aan kennis niet gerepareerd.

Mijn vraag aan jullie, wie heeft er ervaring met het repareren/reviseren van deze prachtige 1090? Uiteraard krijg je er een passende vergoeding voor.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, mijn opa zal je eeuwig dankbaar zijn.

Groeten,

Sjoerd

thanatos

Hoi Sjoerd, ik kan je waarschijnlijk wel een handje helpen.

PM is onderweg

HAL9000

Vaak gaat bij dit model  de  eindversterker kapot.  Echter als de  1090  jaren lang niet is aangezet  zou ook gewoon een zekering  stuk zijn gesprongen.

Niet zo moeilijk gelukkig

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

sjoerd1234

Citaat van: HAL9000 op januari 08, 2016, 14:10:12
Vaak gaat bij dit model  de  eindversterker kapot.  Echter als de  1090  jaren lang niet is aangezet  zou ook gewoon een zekering  stuk zijn gesprongen.

Niet zo moeilijk gelukkig

Jon

Opa zei inderdaad dat de eindversterker aan een kant kapot was, maar toen ik hem aanzette deed hij helemaal niets. Ik ben bang dat er iets meer aan de hand is, want de zekeringen zagen er nog oke uit.

Paul

Gezien de leeftijd van de versterker en dat het één grote vieze natte vette zooi van binnen is lijkt een totale revisie / onderhoudsbeurt mij de beste oplossing.

John en Jon hebben al een reactie gegeven.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site