CD16D (CD14) maakt "huilend" geluid en slaat af - iemand een idee?

Gestart door Watchmaker, januari 31, 2011, 20:47:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Watchmaker

Allereerst bij voorbaat dank voor het meedenken; dit is mijn eerste post en wellicht stel ik mezelf binnenkort nog even verder voor, wel zo beleefd.  :wink:

Mijn CD16D heeft al een tijdje een "huilend" geluid bij sommige CD's (komt uit de speler, niet uit de speakers) maar nu wordt het ernstiger; de speler slaat na tussen de 10 seconden en 1,5 minuut af. De remedie is om de lade open en dicht te doen, en weer op > te drukken. Meestal gaat het dan verder probleemloos, maar sinds vandaag moet die procedure soms eerst een paar keer herhaald worden.

Ik ben horlogemaker, en geen audio-reparateur - zie het niet zo heel erg zitten zelf aan de slag te gaan tenzij het echt straightforward is. Heb al een eerste quote voor reparatie binnen van 70 a 80 euro. Ik heb de speler een paar keer van binnen gezien (meteen even voorzichtig de lens gereinigd) en weet dat er een soort "floating" puck in zit die op de CD vastzit tijdens het spelen. Heeft het wellicht iets met een onbalans daarin te maken, of is het eerder een (snaar-) aandrijvingsprobleem?

Ik ben de tweede eigenaar en de eerste 4 a 5 jaar zijn een zwart gat, helaas. Al snel (zo'n 8 jaar terug) kwam er een probleem met de lade; dat is voor 99% opgelost - treedt nog sporadisch op. Na een tik tegen de lade reageert deze dan weer, soms gaat-ie aanvankelijk niet open.

Alle reacties welkom! Wat ik zo lees her en der (en ook hier) is dat de CD14 nog steeds hoog aangeslagen wordt, en ik laat het wilde plan om een Rega Saturn te kopen nog maar even varen. Dan kan ik tenminste ook gewoon weer op vakantie straks.  :-)

Accuphase E206/Oehlbach XXL/Marantz CD-16D/Rega Planar 3 (1ste generatie)/Linn Akito IIB/AT OC9 MLII/Stax SR-Lambda/Stax SRD7-SB/Rogers LS3/5A, 15 Ohm/Audiolab Hiflex

lo

Hoi en welkom hier.
Ik weet niet in welke regio je zit maar je zou HAL9000 eens een PM-etje kunnen sturen. Hij is zo'n beetje onze forum techneut en zit in de regio Rotterdam. Je zou ook eens contact op kunnen nemen met het marantz service centrum AUDIOSERVICE in Elst: http://www.audioservice.nl/

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Watchmaker

Nou zit ik IN Rotterdam dus dat zou mooi uitkomen. Heb 'm een PM gestuurd. Thanks!
Accuphase E206/Oehlbach XXL/Marantz CD-16D/Rega Planar 3 (1ste generatie)/Linn Akito IIB/AT OC9 MLII/Stax SR-Lambda/Stax SRD7-SB/Rogers LS3/5A, 15 Ohm/Audiolab Hiflex

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Watchmaker

Accuphase E206/Oehlbach XXL/Marantz CD-16D/Rega Planar 3 (1ste generatie)/Linn Akito IIB/AT OC9 MLII/Stax SR-Lambda/Stax SRD7-SB/Rogers LS3/5A, 15 Ohm/Audiolab Hiflex

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Huilend,  betekend dat de laser  moet bij stellen...
Kan zijn dat  een van de servo's storing ondervind....

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Watchmaker

Dank voor je reactie, HAL9000. Alsof de speler er opeens tegenop zag losgekoppeld te worden van z'n vaste metgezel, de (nog eens 10 jaar oudere) Accuphase E206, besloot-ie om maar weer "gewoon" te gaan doen. Sinds een aantal dagen geen vuiltje meer aan de lucht.

If it ain't broke, don't fix it...! Je hoort 't wellicht wel als 't toch weer mis gaat.

Accuphase E206/Oehlbach XXL/Marantz CD-16D/Rega Planar 3 (1ste generatie)/Linn Akito IIB/AT OC9 MLII/Stax SR-Lambda/Stax SRD7-SB/Rogers LS3/5A, 15 Ohm/Audiolab Hiflex

Watchmaker

HAL9000, heb je een PB'tje gestuurd. Wordt nu toch moeizaam met de speler...
Accuphase E206/Oehlbach XXL/Marantz CD-16D/Rega Planar 3 (1ste generatie)/Linn Akito IIB/AT OC9 MLII/Stax SR-Lambda/Stax SRD7-SB/Rogers LS3/5A, 15 Ohm/Audiolab Hiflex

Watchmaker

Zo, da's een oud draadje...  :yes:  Beste mensen, ik heb deze topic lang geleden gestart en re-animeer 'm nu even. Heb jarenlang weinig problemen gehad met de speler maar inmiddels weigert-ie enkele van mijn favoriete CD's; en 't moet nu (eindelijk) maar 's gebeuren. Ik heb besloten de speler nog een tijdje te houden, en een algehele opfrisbeurt en het verhelpen van het in 2011 genoemde probleem hebben nu prioriteit. Tevens komt de lade er al een paar jaar "hobbelend" in en uit; da's wellicht weer iets heel anders...?

Bij voorbaat dank voor reacties; zal HAL 9000 - als die nog steeds "resident technician" is - binnenkort ook weer een PB sturen.

Groeten, Peter
Accuphase E206/Oehlbach XXL/Marantz CD-16D/Rega Planar 3 (1ste generatie)/Linn Akito IIB/AT OC9 MLII/Stax SR-Lambda/Stax SRD7-SB/Rogers LS3/5A, 15 Ohm/Audiolab Hiflex

lo

Zal even een notificatie aan hem doen middels zijn forum naam.

@HAL9000 je hulp is gewenst  :-)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Watchmaker

Helaas, die optie vervalt, hoor ik net. Omdat het vermoeden bestaat dat het om de laser gaat, wordt 't denk ik toch tijd om aan een andere speler te gaan denken... Nou ja, het is niet anders. Of ik probeer nog een of twee andere adressen. Suggesties welkom!
Accuphase E206/Oehlbach XXL/Marantz CD-16D/Rega Planar 3 (1ste generatie)/Linn Akito IIB/AT OC9 MLII/Stax SR-Lambda/Stax SRD7-SB/Rogers LS3/5A, 15 Ohm/Audiolab Hiflex