netwerk playback stopt na 10 secondenEr

Gestart door lemon, augustus 20, 2015, 18:39:54

Vorige topic - Volgende topic

lemon

Er is een probleem met het afspelen van netwerkbronnen. Ik heb er last van. Heeft iemand dat ook? En wat voor oplossing heb je bedacht?

Info van Marantz gepost op 19/8/2015: http://goo.gl/toSvI3

Zelf heb ik een fake naam en een fake proxy poort ingegeven. Bij Netwerk Instellingen onder de proxy Poort. Dan heeft mijn receiver geen verbinding met internet en treedt het probleem niet meer op.

Als ik internetradio wil schakel ik de proxy instelling weer uit... Dan heb ik internet en werkt het ook.

Aliberto

Ik heb speciaal een account aangemaakt om op jou te reageren, maar thuis heb ik 2x Marantz MC-R603 staan en deze stoppen ook na 10 seconden als je muziek wilt streamen. Je router / switch resetten verhelpt het probleem niet evenals een andere mediaspeler gebruiken (van Windows Media Player naar Jriver Mediacenter).

Het apparaat sluit zich na 10 seconden af en blijft analyseren en het duurt lang voordat deze klaar daarmee is.
Als het apparaat in mijn geval beide apparaten weer een opdracht krijgen begint het riedeltje weer opnieuw met analyseren na 10 seconden afspelen.

Wat ik ook vaak heb is dat de internetradio niet zijn zender vasthoud en lang blijft analyseren en soms even 10 seconden spelen toch ermee kapt. Dit gebeurd geregeld per maand, ligt ook aan hoe frequent je het apparaat gebruikt.

Wegens uitzonderlijke en moeilijke situatie heb ik al in totaal 5x Marantz MC-R603 in mijn bezit gehad. Verkocht en weer terug gekocht. Allen vertoonden het niet onthouden van internetradiozender probleem. Marantz heb ik gebeld en krijg zoals gewoonlijk een standaard antwoord: U bent de eerste we hebben er nog nooit van gehoord. Zelfs van de week kreeg ik dit antwoord weer toen ik belde en situatie uitlegde. Maar wel toevallig dat het bij 5 apparaten speelt, vind je niet. Aan de personen waaraan de MC-R603 zijn verkocht ervaren dezelfde problemen.
Ik ben al zeker 1 jaar bezig om opgelost te krijgen en heb ook 1 apparaat opgestuurd en deze is toen gereset, maar zonder resultaat. In mijn visie is het : Marantz breng nieuwe firmware uit zodat het apparaat ook soms niet vast loopt en de 10 seconden streamingproblemen oplost en ook zijn internetzenders vasthoudt. Marantz visie : Apparaat is end of life zoek het maar uit, we hebben je geld binnen en leer maar te leven met de beperkingen.

lemon

Dat is wel heel pijnlijk als het je overkomt! Het levert veel werk op en natuurlijk krijg je te horen dat je de eerste bent die dit probleem heeft. Mijn standaard reactie is dat dat een heel slap antwoord is. Want ook als je de eerste bent dan maakt dat je probleem niet minder....!

Bij mij treedt dit probleem eigenlijk vrij plotseling op zonder dat ik begrijp waarom. Want eerder werkte alles vlekkeloos. Wel heb ik een keer meegemaakt bij mijn vorige Marantz NR1602 dat het beeld wegviel als ik een netwerkverbinding maakte. Dat bleek uiteindelijk aan mijn HDMI kabel te liggen. Ik moest het laatste model kabel gebruiken. Dat heb ik overigens niet van Marantz gehoord maar uiteindelijk op een internet forum. Toen ik de kabel had vervangen was het over.

Wel heb ik sinds kort van mijn ISP een ander IP-adres gekregen. Dit begint met een 5. Dat is een ongebruikelijke range. Heb jij glasvezel? En zo ja van wie? Met welk nummer begint je IP-adres?

Het zou kunnen dat je Marantz een signaal afgeeft dat door moderne ISP niet wordt getolereerd. Want als ik mijn modem uitzet, of de kabel van mijn modem naar mijn router verbreek dan heb ik het probleem niet. Ook als ik in mijn netwerkinstellingen expres een fout maak, waardoor de internetverbinding wordt verbroken maar de Marantz wel in het lokale netwerk blijft, is er geen probleem. Dat moet je alleen doen als je Marantz al in het lokale netwerk te zien is.

Er moet dus tussen de Marantz en het internet iets gebeuren dat mijn modem 'niet ziet zitten' en daarom de verbinding verbreekt. En ik denk dat dit bij jou ook zo is.

Tot slot dit: Als je toevallig een Mac gebruikt en tijdens het gebruik van internet-radio het signaal weg valt kan er ook iets anders aan de hand zijn. Controleer in dat geval of je Mac toevallig 'airplay' luidsprekers gebruikt. Staan die ingesteld, verander dit dan. Je Mac vind het namelijk leuk om de Marantz 'over te nemen'. Dan denk je dat de internet radio weg valt maar het is de Mac die plots via airplay het geluid van je Marantz overneemt.....

lemon

Ah!

Nieuws!

Ik denk dat ik gelijk had met mijn gedachte dat communicatie tussen de Centrale van Marantz en mijn Marantz foute communicatie plaats vond.

http://goo.gl/toSvI3

Nu maar hopen of het klopt. Dat het probleem ook bij mij verholpen is....

lemon

Ja het probleem is verholpen. Vraag ik me wel af wat voor spionagesignaal Denon naar mijn Marantz verstuurde dat het mijn internetverbinding verbrak!

Aliberto

Citaat van: lemon op augustus 21, 2015, 13:05:31
Ja het probleem is verholpen. Vraag ik me wel af wat voor spionagesignaal Denon naar mijn Marantz verstuurde dat het mijn internetverbinding verbrak!

Ik wil je bedanken voor je uitgebreide uitleg en alsnog aanbieden voor het verlossende antwoord..
Diep respect. Ik heb zojuist weer getest en nu werkt het streamen wel weer als vanouds.

De actuele reden blijft voor mij gissen.
Maar vooralsnog zal voor mij niet alles opgelost worden te denken aan verliezen van internetradio signaal/vastlopen MC-R603.
Toen ik het apparaat kocht dacht ik : Streaming wat heb je eraan.... Nu je het ineens niet meer kon merk je wel wat het voor een gemis kan zijn.

Nogmaals bedankt voor je fanatieke uitleg. notworthy