Ik heb zelf vanaf het moment dat ik met de Beyma's speel twee subs erbij staan ,eerst via de LFE en later toch maar op de front kanalen ,en dat bevalt mij toch het beste .
Sinds kort heb ik toch maar besloten een sub aan te schaffen voor het LFE kanaal ,deze sub met ook een Visaton W300S driver zit in tegenstelling tot de front subs niet in een bassreflex systeem ,maar in een bandpass systeem .
De bandpass sub vind ik met muziek ook niet zo geweldig ,sterker nog hij doet in combinatie met de Beyma's meer slecht dan goed .
Voor een groot deel is dat te wijten aan het gebrek aan instelmogelijkheden van de ingebouwde versterker (ook van Visaton) ,maar ik ben van mening dat een bandpass subwoofer meer voor films geschikt is ,het laag van een dergelijk systeem is meestal niet zo droog om het maar zo te noemen,ik noem dat een wollig laag .Ik heb dat trouwens ook eerder gehoord bij de Mission 754F en de Speakerland Vector 2 luidsprekers ,daarom hebben ze uiteindelijk het pand ook verlaten .
Wanneer ik nu nog een sub wil hebben die het goed doet met films en muziek word het 100% zeker weer een bassreflex systeem .
Een gesloten subwoofer is bij mij een no go ! ,dit werkt simpelweg niet goed samen met de hoogrendement Beyma's .