Mijn oudste transistor modellen

Gestart door SB_Marantz, maart 12, 2014, 13:44:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

De oudste transistor set die ik bezit.
Bestaande uit model 15 eindversterker, model 33 voorversterker en model 120 tuner.
Resp: 1968, 1970 en 1972.
De 33 voorversterker is de enige die nog een echte hoofdtelefoonversterker aan boord heeft en dus niet afhankelijk is van de eindversterker.
Verder plenty inputs wat wel zo prettig is.
Gelijkloop van de volume slider binnen 0,2 dB!








Zoals je hier kunt zien bestaat de eindversterker uit 2 separate versterkers (mono) op een paneel gemonteerd.
Feitelijk 2 model 14's.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Mooi,
Ik was eerst verbaasd, 1968, het oudste, maar de oudere zijn geen transistor, dat is het :-)

Toen ik langskwam stond op die plaats wat anders, bijna nieuw :-)))



Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

thanatos


jowa

 stupid Heel mooi.

Leuk om te zien dat het design van de 14/15 later weer terug is gekomen in de MA24.
Dat vind ik om te zien nog steeds één van de mooiste eindbakken van Marantz.


jrm

Fraai spul, ook zonder 'wappers'  :yes:

SB_Marantz

Citaat van: 100%Marantz op maart 12, 2014, 15:24:22
Mooi,
Ik was eerst verbaasd, 1968, het oudste, maar de oudere zijn geen transistor, dat is het :-)

Toen ik langskwam stond op die plaats wat anders, bijna nieuw :-)))



Sent from my iOS coffee machine


De buizen era was toen net voorbij welke in '51 begon, feitelijk eerder maar geen productie modellen van model 1 oftwel de audio consolette.

Kun je nagaan: De 33 heeft nooit geen onderhoud genoten en doet het nog perfect.
De 15 heeft nieuwe powertorren gekregen daar de gain op 1 kanaal nihil was.
Heb ze toen in het andere kanaal ook maar meteen vervangen.

De 120 heeft meer onderhoud gezien.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Sommige mensen worden daar gewoon g..l van, zoals ik. :kwijl:  Mooi hoor SB al dat fraais van weleer (dat het tegenwoordig nog doet, en beter).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Speelt als een naaimachientje Cor. :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

:-) wat geluid betreft niet top dan?
(Het naaimachientje) :-))))


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

Vinyl_Fuchs

Hoi Wilfred, mooi spul heb je staan. Ziet er in echt toch veel indrukwekkender uit dan vanaf een fotootje.

Trouwens tijd voor een update hier.

Groetjes Roy.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.