Eindversterker: 140 of een Quad 303 of helemaal niet?

Gestart door karimov, april 16, 2015, 18:17:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karimov

Vorige week is eindelijk de laatste storing uit mijn 1060 gehaald en wat een genot! Een mooi geluid uit een leuke oude versterker, maar misschien kan het nog mooier. Voor de looks zou ik graag een 140 als eindversterker aan de 1060 willen knopen. Alleen zijn ze en bijna niet te vinden en alleen voor de looks zijn de prijzen ook best wel hoog. In mijn speurtocht kwam ik o.a. hier op de site ook lovende woorden over een Quad 303 in combi met een 1060 tegen. Lang niet zo mooi, wel beter verkrijgbaar en ook iets minder prijzig. Wat te doen? Heeft het zin om een eindversterker aan de 1060 te koppelen of niet? Zo ja welke dan? De 140 of de 303? Kunnen jullie me wat verder op weg helpen want ik weet het op dit moment even niet.

SB_Marantz

Heb je 3 dB extra SPL nodig? ;-)

Wel een leuke de 140, heb hem zelf dubbel.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Ik zeg niet, met redelijke luidsprekers kan je met een 1060 aardig je kamer met geluid vullen. Ruim 2 keer 30 watt.
Een Quad 303 levert 2x 45 watt en een 140 zal meer leveren.
Zijn hier al een paar topics geschreven wat je wel niet aan vermogen nodig hebt om heel veel herrie te kunnen maken.
Dat het lekkere smoelt is een andere kijk maar goed jij moet bepalen of het de investering waard is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Wintertje

Ik heb een Quad 303 gehad. Er is veel over deze amp geschreven. Klonk bij mij prima. Heb er nog steeds spijt van dat ik deze amp heb verkocht.
Een 303 in goede toestand zou een top eind amp zijn, mits goed aangestuurd. Blijft een oud ontwerp, maar dat zegt mij niets.

karimov

Een beetje meer geluid zou zin de toekomst wel aardig zijn. Heb een aardige woonkamer en de volumeknop van de 1060 moet toch aardig open.
Geen eenduidige mening als ik jullie reacties lees! 140 is leuk / niet / 303! Ik ga ik ieder geval nog eens wat topics uitpluizen over vermogen etc. Heb daar eigenlijk weinig kijk op.

@ SB_Marantz: dubbel in de zin dat je er een kwijt wil?