Marantz PM-5 esotec reparatie/revisie

Gestart door HAL9000, maart 19, 2015, 16:08:11

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Ik  heb voor  het  eerst  een  Pm-5  esotec  op  de  bank  gehad.  Versterker  ziet  er  subliem uit  maar had  als  klacht  dat  die  opstarten  en  gelijk  na  protect  uit,  direct  weer  aan schoot.   Dus  ergens  was  er  een  onbalans of  het  protect  circuit  was  niet  goed. 

Drive  circuit  oud. Heb  de  dubbel  transistoren  vervangen  en  alles  gereviseerd  door gesoldeerd  en  schoon gemaakt.

oud

alles  schoon  en  door  gesoldeerd.

Nieuwe  elko's  en paar torren.

Protect  circuit  gereviseerd,  nieuw  relais.  nieuwe  elko's  en wat  andere  componenten  die  minder  waren.

Dan  Phono  en  de  voeding,  hier  bleek meer  aan  de  hand te  zijn,

Heb  alle  elko's  verwijderd,  Kwamen  4  kapotte  uit. 

Heb ook  alles  door  gesoldeerd.

Vernieuwd.

Ook  de  phono  stage  voorzien van nieuwe  elko's  op maat. Anders  paste  het niet.

PRE  en  toon, Heel  simpel  printje  1  IC  en  dat  was  het.

Alle  oude  zooi.  Ik moet  zeggen  dat  ik  altijd het  gevoel  heb  dat  ik veel meer  werk moet verzetten om een  esotec  marantz  goed  te  krijgen.

Ik vind  het ene hele  leuke  uitgebreide  versterker.  Optisch  heel  aantrekkelijk,  Klank  is  ook prima.

even kijken waar ik nu  aan begin.  2130. 1300DC , 2385, 3x4400 ,cd73  :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rob46

Cornelis1921

Nondeju, mooi hoor deze vesterker! En weer goed werk geleverd Jon! :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Deze zag ik pas op MP meen ik?

iig. zie je hem niet vaak.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Neen   dat  is  een  gereviseerd  PM6A  quarter A 120Watt.   ook een mooi  ding.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!