Goedemiddag... Ik ben nieuw op dit MarantzForum.
Heb een SR1041 tuner-versterker en een CD1020 cd-speler... gekoppeld aan een set KEF Q55 speakers.
Probleem: De CD1020 heeft misschien de geest gegeven... (zie onder *). De zaak waar ik toendertijd de set gekocht heb in Eindhoven, heeft inmiddels meer interesse om mij iets nieuws/anders te verkopen als dat ze belangstelling toonden om eea te repareren, althans tegen een nogal stevige vergoeding.
Tevens: In de CD speler zit nu een CD die ik er niet meer uitkrijg, zonder een breekijzer te wilen gebruiken.
Wie kan me helpen? Heb in dit forum ook gelezen over HAL9000... dé Marantz Goeroe.
De set is mij altijd zeer goed bevallen en ik wil deze liever niet "opgeven". Ondanks dat ik besef dat er inmiddels nieuwe apparatuur van Marantz is verschenen die erg veel meer kan... de M-CR610 bijvoorbeeld. Ik vind deze overigens niet zo mooi in die zwart/witte uitvoering. Wel handig die CD-receiver...
* (Verdere info: de cd1020 geeft een ratelend geluid als je de stroomdraad in het stopcontact doet, maar reageert verder niet.)
Vriendelijke groet, Ronsi
(Woon in Belgie nét over de grens en uitgesproken Marantz fan)