Upgrade Hepta Expressions

Gestart door RHK, oktober 09, 2014, 17:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

 hello  HB Laat over 1 week mijn hoofdspeakers door Chris Rutgers (Hepta) upgraden. Niewe condensatoren en spoelen en nieuw type tweeter. Volgens Chris wordt het gedetailleerder in hoog en midhoog en een strakker laag. Top!! By the way, Chris staat ook met zijn nieuwe speakers op de audiobeurs in het Thialf Heerenveen dit weekend, leuk om even te kijken.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

Gezien de geringe (0) reakties, kan dit topic gesloten worden.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

lo

Lijkt me leuk als het nog even open blijft en je het resultaat van de upgrade wil omschrijven  :yes:
Is de upgrade al uitgevoerd?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op oktober 14, 2014, 20:17:20
Lijkt me leuk als het nog even open blijft en je het resultaat van de upgrade wil omschrijven  :yes:
Is de upgrade al uitgevoerd?







RHK

#4
Citaat van: lo op oktober 14, 2014, 20:17:20
Lijkt me leuk als het nog even open blijft en je het resultaat van de upgrade wil omschrijven  :yes:
Is de upgrade al uitgevoerd?
Mij best, upgrade vindt volgende week plaats. Resultaat volgt dan na een weekje "ïnspelen".  8-)?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

#5
Daar houden wij jou aan :yes:.


Citaat van: RHK op oktober 14, 2014, 20:28:05
Mij best, upgrade vindt volgende week plaats. Resultaat volgt dan na een weekje "ïnspelen".  8-)?

WilliamB

#6
Jawel ook ik ben erg benieuwd naar de upgrade, want mijn vloerstaanders " Phonar veritas P4" zijn ook geupgrade modellen. Helaas nooit de orginele gehoord.
Dus extra benieuwd naar je review.
Blijf het volgen  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RHK

#7
 HB  De upgrade van mijn Hepta Expressions is voltooid en ik heb een tijdje ïngespeeld" en getest. Er is een nieuwe tweeter ingegaan en de windingen van de spoel naar de basspeaker is vernieuwd en verbeterd. Verder nog wat kleine electronische aanpassingen, weet niet exact wat. Maar waar het om gaat, het geluid is aanzienlijk verbeterd!! Nou klonk het natuurlijk al goed, maar nu toch meer gedetailleerd en ruimtelijker en een wat dieper laag. Ik ben er blij mee, en heb er geen spijt van. Nou zijn er natuurlijk wel meer goede merken zoals Tannoy, B&W, Dali, enz, maar dit klinkt lekker. Ook het bezoek bij Chris Rutgers van Hepta in Wormerveer is gezellig en de koffie goed. Er is tijd voor een enthousiast praatje en hij laat je het resultaat van de upgrade eerst beluisteren. (via Marantz apparatuur). Chris kan echt wel speakers bouwen en zijn laatste creatie de Sublimis Orator, is een waanzinnig ontwerp. Wel grote jongens trouwens. Je moet oppassen dat je niet in de verleiding raakt om toch weer wat nieuws aan te schaffen, haha.  pompom  hello.Oh ja, nog een foto erbij, al zie je daar niet zoveel op.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

lo

Mooi dat de ingreep goed is gelukt en je tevreden bent met het resultaat, geniet ervan!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.