Hello!
Lang lang geleden eens een keer wat gepost hier, maar terug van weg geweest... Goed teken want blijkbaar is mijn marantz probleemloos. Is... Was!
Sinds een week of wat heb ik bij het inschakelen van de versterker een tik over de rechter speaker. Dit op het moment dat je het relais in de versterker ook hoort "aan" tikken. Paar seconden na de power knop te hebben ingedrukt. Heb me wezenloos gezocht op het internet maar een eenduidig antwoord kan ik niet vinden. Ik heb alles losgetrokken van de receiver behalve voeding en speaker kabels, alle bronnen die ook maar een beetje in de buurt staan ook van de spanning afgehaald.. Het gaat niet weg. Als ik het volume dicht draai op de versterker dan is het tikje niet weg, maar zet ik hem harder dan is de tik ook harder. Het is geen knal of zo maar meer een felle tik. Ook opstarten met een andere bron ingesteld (radio,cd,dvd) haalt niks uit. Als ik de versterker dan weer uit zet en dan meteen weer aan dan is het weg. Het lijkt dus terug te komen nadat de versterker een nacht heeft uit gestaan. Alsof hij intern langzaam ergens spanning opbouwt en dan bij aanzetten "ontlaadt" via het speaker draad. Hij speelt nog gewoon prima. Versterker staat overigens in bi-wire aangesloten als zijnde stereo opstelling. Iemand enig idee of tips wat dit kan zijn? En is dit schadelijk voor mijn jbl zuiltjes?
Alvast bedankt voor je evt. reactie!
Groeten Thomas