Hoe goed zijn een AV 600 en twee stuks MA-700 ?

Gestart door Muug, oktober 22, 2014, 14:07:07

Vorige topic - Volgende topic

Muug

Hoi,

Ik heb sinds twee weken een nieuwe set speakers (Castle Winchester) (van 25 jaar oud....) en mijn self-made buizenversterker (Annastasia van Triode Dick) kan het niet trekken, vrees ik. Iemand anders die net dezelfde speakers heeft, zegt dat ze toch wel 200W per kanaal kunnen gebruiken. Dus ben ik even wat op zoek gegaan naar zoekertjes en ik vind er dus ééntje waarin iemand zo'n AV-600 voorversterker verkoopt plus nog enkele van die monoblokken MA-700.
Nu, ik ken niets van Marantz en kan er dan ook niet over oordelen. Internet leert me dat die MA-700's een pak beter waren dan de MA-500's maar tja, hoe definieer je "beter"? Wat is jullie mening? Zijn dit budget-monoblokken die de moeite niet waard zijn? Of vallen ze onder de categorie "goed bewaard geheim"? Vraagprijs voor de drie toestellen is 500 euro.
Alvast hartelijk dank voor jullie advies !
Paul
ps: is hier niet ergens een "stel je voor"-topic?

Whisper.nl

Citaat van: Muug op oktober 22, 2014, 14:07:07
Hoi,

Ik heb sinds twee weken een nieuwe set speakers (Castle Winchester) (van 25 jaar oud....) en mijn self-made buizenversterker (Annastasia van Triode Dick) kan het niet trekken, vrees ik. Iemand anders die net dezelfde speakers heeft, zegt dat ze toch wel 200W per kanaal kunnen gebruiken. Dus ben ik even wat op zoek gegaan naar zoekertjes en ik vind er dus ééntje waarin iemand zo'n AV-600 voorversterker verkoopt plus nog enkele van die monoblokken MA-700.
Nu, ik ken niets van Marantz en kan er dan ook niet over oordelen. Internet leert me dat die MA-700's een pak beter waren dan de MA-500's maar tja, hoe definieer je "beter"? Wat is jullie mening? Zijn dit budget-monoblokken die de moeite niet waard zijn? Of vallen ze onder de categorie "goed bewaard geheim"? Vraagprijs voor de drie toestellen is 500 euro.
Alvast hartelijk dank voor jullie advies !
Paul

Yep, begin maar bij de set van (b.v. Whisper)

Hier stellen de meeste mensen en sets zich even voor.

Groet hans aka Whisper.

ps wij hier, zijn dol op plaatjes van de set.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Citaat van: Muug op oktober 22, 2014, 14:07:07

Zoals 'whisper.nl' aangeeft kun je in het onderstaande board van jou set een topic openen.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/board,33.0.html
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Ik denk dat het een heel goed huwelijk kan zijn, die AV en MA's.
Houd er wel rekening mee dat de apparaten al ouder zijn en mogelijk wat onderhoud kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld solderingen en mogelijk ook wat elco's/condensatoren die vervangen dienen te worden.

Overigens denk ik dat je met een Rotel pré/eind ook heel gelukkig kunt zijn, worden regelmatig aangeboden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude