Marantz UD5007 aan SR5006 koppelen

Gestart door Dropkick, september 07, 2014, 11:40:42

Vorige topic - Volgende topic

Dropkick

Goedemorgen,

Gisteren heb ik het mooie apparaat UD5007 aangeschaft. Trots bij thuiskomst sluit ik hem aan op mijn Marantz SR5006 d.m.v. een HDMI kabel. Ik koppel hem aan de uitgang BD (Blu-Ray Disc), en zie tot mijn verbazing dat ik geen beeld krijg. Dus ik koppel hem los en steek de HDMI kabel in een andere uitgang (AUX dit keer), en warempel ik heb beeld. Vreemd genoeg kan ik met de knop "surround" op de afstandsbediening maar kiezen uit een aantal mogelijkheden en zie dat DTS cinema niet tot de mogelijkheden behoort. Dit heb ik ook geprobeerd bij uitgang GAME en hier geeft ie vervolgens weer andere geluidsopties.

Mijn vraag: kan het zo zijn dat er maar een maximaal aantal uitgangen mogelijk zijn (waarom zitten er dan zoveel uitgangen op vraag ik me dan af), en hoe komt het dat de audio keuzes ook nog eens veranderen?

Ik heb de volgende apparaten aan mijn versterker hangen:
- UPC
- Playstation 3
- Mediaplayer Eminent
- En nu dus de Blu-Ray speler UD 5007

Tv is verbonden via ACR

Alvast hartelijk bedankt voor alle antwoorden. Ik zou het namelijk erg zonde vinden (en ook uiterst irritant) dat ik iedere keer wanneer ik of via de mediaplayer of de blu-ray speler iets wil kijken, ik de HDMI's moet verwisselen.

Kan ik de UD5007 ook op een andere manier verbinden waardoor er wel meer apparaten aan gekoppeld kunnen worden?

Met vriendelijk groet,

Dick van Meijgaard :-)

Spikes25

Beste Dick,

Als ik het goed zeg, moet je in het set-up menu van je SR5006, moet daar bij Blu-ray aangeven dat je de BR aansluit met een HDMI- kabel.

SUC6
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

QuattroNL

Citaat van: Spikes25 op september 07, 2014, 15:12:53
Als ik het goed zeg, moet je in het set-up menu van je SR5006, moet daar bij Blu-ray aangeven dat je de BR aansluit met een HDMI- kabel.
Idd  :yes:
Je kan (moet) voor elke bron in het menu aangeven naar welk type input hij moet kijken (analoog, coaxiaal, optisch, hdmi etc.)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Dropkick

Ah ok, thnx.

Het viel mij idd op dat er [analog] stond. Dacht al dat ik misschien extra kabels moest gaan kopen. Ik ga het meteen proberen! Bedankt voor jullie reacties  8-)

Dropkick

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3