Muziek afspelen van computer via sr7008

Gestart door gaza11, augustus 25, 2014, 21:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaza11

Goedenavond,

Ik heb sinds een week de sr 7008. Alles aangesloten en naar volle tevredenheid kijken en luisteren,wel alles in stereo, maar dat even terzijde.
Op de laptop heb ik een redelijke bibliotheek van muziekbestanden voornamelijk mp3 (90%) en flac(10%).
Dit speel ik af met winamp.
De laptop is aangesloten op de sr7008 voor deze audio, via phono r/l op sr.  Maar wat een slecht geluid komt er uit.
Heb ik iets verkeerds aangesloten/ingesteld.

Alvast bedankt gr Rene

Lion of Judah

Ik snap niet helemaal hoe je de pc hebt aangesloten en met welke kabelverbinding maar lees dit eerst even: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,12476.0.html
Laat maar weten als dit niet voldoende is.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

Maurice

Ok, ik denk dat je met beginnen met een andere ingang op hr receiver te kiezen. Phono is voor een platenspeler, en deze zal een speciaal filter hiervoor aan boord hebben.
Met wat voor kabel heb je het aangesloten? Heeft je laptop ook een digitale uitgang?

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

QuattroNL

Grappig, heb je zoveel aansluitingen op de SR zitten, kies je precies die ene die je niet moet hebben  clown1
Elke analoge (die met die rood en witte aansluitingen) zijn goed, behalve die van phono.
Wel in het menu even aangeven dat je voor een bepaalde input (bijv 'dvd') de analoge inputs wilt gebruiken..

Digitaal kan inderdaad ook, dan gebruik je de DAC van je SR en die is mogelijk beter dan die van je PC.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

gaza11

He bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb een rood wit kabeltje aangesloten op phono van de sr. (Die verplaats ik morgen vroeg)
Bedoel je met digitaal HDMI want die zit wel op mijn laptop.

gaza11

Heb dit even vluchtig doorgelezen (http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,12476.0.html),
Zit nog wel wat abracadabra tussen maar ga morgen wel eea uitproberen

Lion of Judah

#6
Top. Laat maar weten.
Kleine aanvulling: volgens mij heeft jouw receiver wel streamingsmogelijkheden. Als dat zo is dan is zou ik daar voor kiezen.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

gaza11

Het heeft even geduurd maar alles werkt naar behoren

Wat bedoel je met streamingsmogelijkheden
Is dat via WiFi bijvoorbeeld? Maar dat heeft de sr7008 niet.
Ik kan bijvoorbeeld wel via iPad naar server (synology ds audio) een muziek bestand aflaten spelen op de sr7008